Ga naar inhoud

videobewerking


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil een aantal video 8 filmpjes op mijn harde schijf plaatsen. Ik ben in het bezit van een Sony video cassette recorder EV-C400E PAL en uiteraard een PC met windows XP home edition. De recorder geeft, via een verbindng, wel beeld en geluid op een TV, maar nu nog naar de PC..... Heeft iemand enig idee hoe dat werkt? Graag in eenvoudige computertaal. Alvast heel veel dank, Heleen
Link naar reactie
Je hebt een geschikte ingang nodig op de pc voor video (voor geluid kun je een line ingang gebruiken van het geluidsdeel van de pc). Het gemakkelijkst is een eventueel op de grafische kaart aanwezige video-in aansluiting (meestal van het type dat geschikt is voor een s-video signaal), zie de gegevens van je grafische kaart of je pc. Als je pc nu geen video-in aansluiting heeft, dan is een video naar USB converter misschien het gemakkelijkst of anders een eenvoudig tv-kaartje (hebben doorgaans een video-in mogelijkheid). Wil je er eventueel iets moois voor kopen, met wat meer kwaliteit en mogelijkheden, kijk dan b.v. eens op www.twintek.nl voor een indruk.
Link naar reactie
[quote:469e085f6e="jgbteg"]denk goed na als je zo'n kastje hebt en je wilt het gaan bewerken, dan kom je het volgende probleem tegen. Aantal frames video is 25 of 30 (USA) en 8mm 18 frames per seconde. dat geeft nogal een sproblemen met videobewerkings programma's[/quote:469e085f6e] ehh, zij heeft het over Video8, das wat anders dan N8 of Super8 [u:469e085f6e]film[/u:469e085f6e]. Video8 is de voorloper van HI8 en is gewoon 25 frames/sec voor PAL, het is dus gewoon een videotape standaart en geen film materiaal.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...