Ga naar inhoud

"Menu rendering failed" met Magix ME pro


anoniem

Aanbevolen berichten

Als ik een DVD wil branden krijg ik het bovenstaande bericht. Ik weet niet wat ik hiermee aanmoet. Zoals gebruikelijk biedt de HELP file alleen maar hulp die je niet nodig hebt. Moet een import .AVI video eerst worden ge-rendered?? En hoe doe je dat dan? En een menu, wordt dat niet automatisch aangemaakt? Zo nee, hoe maak je een menu aan? Afijn, wie weet hoe ik dit voor elkaar krijg. Bij toeval heb ik ook ontdekt hoe je een "end point" zet in je video.... Ook dat was niet te vinden in de HELP file. MVG perloc
Link naar reactie
Een avi wordt omgerekent naar mpeg2 als je een dvd gaat maken. Met de knoppen shift>enter maak je eerst hoofdstukken aan (chapters) en dan ga je naar de "branden" tab binnen Video deluxe. Hierna kun je een menu gaan maken wat je als eerste gaat zien als je de gemaakte dvd in de lade legt. Check even je handleiding want daar wordt het in beschreven.
Link naar reactie
Het blijft klungelen. "Menu rendering failed" persisteert. Zal een cursus Magix gebruik moeten volgen. De eerste in mijn > 25jarige computer ervaring. Heb een "AVI to DVD" freeware programma gedownload die doet wat hij doen moet: gewoon mijn bewerkte AVI renderen naar een DVD. Dus daarmee moet ik een video bewerken in vier stappen: 1. op een andere (desktop) computer mijn video van mijn DV camera halen (de gekochte IEEE1394 kaart voor mijn laptop installleert prachtig in Windows, maar ziet geen input en werkt dus domweg niet) 2. de AVI bewerken in Magix, 3. Mijn bewerkte AVI weer exporteren en 4. met Sothink (DVD brand programma) deze naar een dvd renderen. We komen er wel, maar met veel ergernis... MVG perloc
Link naar reactie
Voor updaten moet je registreren. Ik registreer alleen als ik er absoluut niet onderuit kan, maar in principe nooit, bij geen programma. Dus ook Magix niet. Ik voel me onbehaaglijk mijn gegevens over de wereld te verspreiden. Het voordeel daarvan is dat ik op mijn huidig mail adres nog nooit spam heb ontvangen. Wel op mijn tweede mail adres wat ik gebruik voor andere dan particuliere mail, ontvang ik regelmatig spam berichten. Ik heb niets gewijzigd in de instellingen, zover ik me kan herinneren. Ik kan met de huidige situatie best wel leven, maar vind het vervelend te hebben betaald voor het volle product en daarvan een -weliswaar klein- deel niet te kunnen gebruiken. Verder zal ik de FAQ's eens uitspitten. Dank voor de reactie FR@ !! MVG perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...