Ga naar inhoud

draadloze microfoon


anoniem

Aanbevolen berichten

Gisterenavond mijn vriendin gebeld, die getrouwd is met een advocaat. Hoe zit dat nu ?, vroeg ik hem.... Hij bevestigde mij, dat de actie van de douane niet juist is. Om reden, dat het bezit van deze apperatuur is toegestaan. Het gebruik niet, althans in Nederland. Maar wie zegt, dat je het in Nederland wilt gebruiken ? Zijn advies: Heb je rechtsbijstandverzekering, laat een advocaat dit aanpakken.
Link naar reactie
Beste Marjan. Je behoort absoluut tot de strijdbare types. Ik mag dat wel. Nu is het zo, dat ik zelf ook advokaat ben. Een geheel andere discipline, dus heb ik een confrere (collega) de zaak voorgelegd. Hij was het me me eens, dat het absurd is, dat de fotoboer het apparaat mij zo kan leveren en als ik zelf het koop, het plotseling niet kan. Een feit! Natuurlijk kan ik de dienst douane het vuur aan de schenen leggen, zelfs zo, dat ze er grijze haren van krijgen. Stel in een procedure word ik in het gelijk gesteld...........wat zijn hiervan de gevolgen ? Het is niet ondenkbaar, dat de wetgever maatregelen neemt. Gevolg: ook de fotoboer kan niets meer bestellen. Zijn we daarmee gebaat ? Nog meer "betuttel", zoals je het zelf noemde. Zitten we daar op te wachten ? Ik denk het niet, het is al erg genoeg in Nederland. Ik moet er nog over nadenken. Wel eis ik van de douane, dat de zending kan worden teruggestuurd. Doen ze dat niet, dan is het "oorlog".
Link naar reactie
Ik denk dat het met frequenties te maken heeft. Draadloze microfoons mogen alleen op door de wet vastgestelde frequenties werken. Ze kunnen namelijk bv hulpdiensten, politie banden etc storen. Het probleem is dat die frequenties per land verschillen. De EU zal wel het een en ander aan standarisatie gedaan hebben, maar de USA ligt nog niet in de EU. Vraag de EU normen aan bij die douane ambtenaar
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...