Ga naar inhoud

Geschikte computer voor videobewerking


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo! Graag zou ik advies willen. We willen graag een andere computer. Deze computer gaan we alleen gebruiken voor videobewerking, fotobewerking, en spelletjes. De spelletjes zijn voornamelijk kinderspelletjes, dus geen ingewikkelde grafische dingen. Er komt geen internet op de computer. Voornamelijk het videobewerken is belangrijk. We willen de computer bij Dell bestellen. Ja, ik weet, daar zijn ook verschillende meningen over, maar daarover hoeven we geen advies. Het gaat erom dat iemand ons wellicht kan zeggen welke computer (welke onderdelen) we nodig hebben. Ik kan door de bomen het bos niet meer zien, en het advies van Dell zelf is natuurlijk altijd de duurste. Dat hoeft dus niet. Het hoeft niet het beste van het beste (en dus vaak het duurste denk ik) te zijn, maar een computer waar we een tijdje mee vooruit kunnen, waar we goed (en snel) video op kunnen bewerken. Ik hoop dat iemand ons een beetje kan helpen?
Link naar reactie
Een processor met meerdere cores is voor videobewerking wel prettig, dus dan zou je kunnen kijken naar een Intel Core2 Quad, dus een met een Q voor het nummer, bijv. Q6600. Als dat te duur zou worden is een Dual core ook prima, die hebben een E er voor staan, E6600. Verder minimaal 2 GB werkgeheugen. Veel meer heb je denk ik niet zoveel baat bij, maar daarvoor heb ik te weinig ervaring met videobewerking. Veel hardeschijfruimte is ook wel handig met videobewerking. Als de grafische eisen van die spelletjes geen tot weinig 3D versnelling eisen, dan is een onboard videokaart al voldoende.
Link naar reactie
En hoe doe je dat met updates zonder internet of heb je nog een pc? In ieder geval duo core of een amd x2 (heb ik zelf) en gaat goed, 2 gb geheugen helpt goed, grote HD of liever 2, firewire (beter dan usb voor het caprturen)goede video kaart 256mb. Dat is het wel zo'n beetje, ik heb zelf nog geen ervaring hoe het gaat onder Vista, maar onder xp gaat het prima
Link naar reactie
Ten eerste: Zorg voor twee harddisks in je computer. Eén voor het besturingssysteem (windows?), programma's en je spelletjes en één voor de videodata. Ten tweede: Gebruik windows XP als je windows gebruikt. Dell zal standaard wel Vista leveren, maar nog niet alle bewerkignsprogramma's kunnen daarmee overweg. Ten derde: Kies voor een intel processor. Videobewerkingsprogramma's zijn meestal sneller met een Intelprocessor. Ten vierde: kijk ook eens op nonlineair.nl. Die man heeft er echt verstand van.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...