Ga naar inhoud

film is niet geïndexeerd


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een filmpje gedownload van een site: mms://wmserver.infothuis.nl/infothuis/muziek.wmv dit heb ik gedaan met 'SUPER' maar na het downloaden met dat programma (super) kan ik de filmpjes niet in Ulead videostudio, of in windows movie maker, maar ik kan ze wel afspelen. in windows movie maker geeft het dit aan als ik het filmpje erin wil zetten: Het bestand C:\muziekfestival.WMV is niet geïndexeerd en kan niet worden geïmporteerd. en in ulead videostudio: File [C:\muziekfestival.WMV] is not editable. file cannot be indexed. kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen? ik wil dit filmpje graag hebben. gr. Patrick alvast bedankt
Link naar reactie
Het bestand moet idd geindexeert zijn om er wat mee te kunnen. Kan met de winmedia resourcekit,grote download,moeilijk gedoe met scripts enz enz. Kan vaak ook "gerepareerd" worden met asf tools: http://www.geocities.com/myasftools/?200724 Maak eerst een KOPIE van je bestand, het programma bewerkt nl in sommige gevallen het bestand zelf welke geopend is, als alles mislukt heb je dan niets meer...... Sleep je bestand naar het onderste venster en druk op "make seekable" Duimen draaien en vingers gekruist houden........ Dit zijn ,ofschoon eenvoudig van aard, vaak erg lastig op te lossen problemen, het komt meestal voort uit het opslaan van een realtime streamingfile (bv live tv) die daar nu eenmaal niet voor bedoeld is. afspelen van zo'n van video lukt dan vaak nog wel met de beperking dat zowel vooruit als achteruit spoelen niet mogelijk is (slider/balkje is grijs) maar editten is erg lastig. Andere optie: Virtual dub in de meest recente versie downloaden, file openen met het vinkje "ask for extendet options after this dialog" en daarna een vinkje bij "re-derive keyframe flags" Andere optie: Windows movie maker al geprobeert?, openen, en dan saven als bv een dv-avi Nog andere optie: simpelweg videoedit programmas gaan proberen totdat je er 1 vind die het wel wil doen, kan een lange zoek/probeertocht worden. Nog een optie: in de Windows Media Encoder9 wordt ook een soort van indextooltje geleverd "windows mediafile editor" ; file/open, begin van de video mark-in, eind van de video mark-out, dan Save-AS and index Laatste optie: toch maar die WM resourcekit downloaden, er zat ooit een mediaindex tooltje in. Edit: sorry , de resource kit bestaat niet meer en is vervangen door een hele serie SDK's , ik denk dat je die niet wilt downloaden en gaan bestuderen, is een beetje veel leeswerk voordat je uberhaupt er ietrs mee kunt doen... windows mediasoftware vind je simpel met google of op de windows mediasite http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/nl/
Link naar reactie
bedankt voor je reactie. [quote:1edc021544="rwilligen"]Kan vaak ook "gerepareerd" worden met asf tools: http://www.geocities.com/myasftools/?200724[/quote:1edc021544] dit lukt niet [quote:1edc021544="rwilligen"]Andere optie: Virtual dub in de meest recente versie downloaden, file openen met het vinkje "ask for extendet options after this dialog" en daarna een vinkje bij "re-derive keyframe flags"[/quote:1edc021544] dit werkte ook niet [quote:1edc021544="rwilligen"]Andere optie: Windows movie maker al geprobeert?, openen, en dan saven als bv een dv-avi[/quote:1edc021544] ik kan het filmpje niet opslaan als dv-avi, maar ook niet anders. [quote:1edc021544="rwilligen"]Nog een optie: in de Windows Media Encoder9 wordt ook een soort van indextooltje geleverd "windows mediafile editor" ; file/open, begin van de video mark-in, eind van de video mark-out, dan Save-AS and index[/quote:1edc021544] tijdens het opslaan geeft het de foutmelding aan: Failed to save file kortom, het is dus nog niet gelukt
Link naar reactie
[quote:3bc23e4556="rwilligen"]Ik was er al bang voor.... Een schermopname maken met een screencapture tooltje gaat je wel lukken en dan kun je opslaan in het formaat dat je zelf wilt, is wel wat kwaliteits verlies maar ik zie geen andere mogelijkheid. bv snatchit of fraps.[/quote:3bc23e4556] oké dan ga ik dat doen. bedankt voor jullie hulp! groeten Patrick
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...