Ga naar inhoud

harde schijf loopt vol


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben een fanatieke videofilmer. Toen ik gisteren een fragment van drie minuten wilde omzetten naar .wmv vanuit premiere, duurde dat maar liefst 2 uur. Dat is wel erg lang...........dacht ik. Misschien moet ik de harde schijf eens defragmenteren. Toen ik de C schijf wilde defragmenteren, kreeg ik de mededeling, dat er slechts 3 % vrije ruimte was en dat defragmeteren niet mogelijk is. Alle videobestanden schrijf ik naar D of een externe harde schijf. Mijn vraag is deze: Wordt er misschien ergens een backup gemaakt van al mijn activiteiten ???? Ik kan het niet zo snel vinden.
Link naar reactie
Ik neem aan dat 30 dagen genoeg is om uit te vlooien waar je hd ruimte is gebleven? http://www.digallery.com/diskdata/ De demo werkt volledig, diskdata laat je in taart/staaf/tabel zien waar je ruimte is gebleven. Google-earth,Quicktime en zo nog heel wat van die "leuke" proggies laten bakken en bakken met data afkomstig van het internet achter in de "document and settings" die niet meer uit zich zelf weggaat. En dat kan wel eens aardig oplopen....(voorla google earth) Vergeet ook niet systeem herstel en de slaapstand, kost allemaal ruimte. En dan kan premiere ook nog het eea achter laten, afhankelijk van hoe je de bin beheert en waar je je project saved en evt werkschijven instelt. Er is ook een gratis alternatief welke hetzelfde doet als diskdata (maar niet zo handig miz) : [url=http://w3.win.tue.nl/nl/onderzoek/onderzoek_informatica/visualization/sequoiaview//]sequoiaview[/url]
Link naar reactie
Ik zal dat zeker proberen. Ik ontdekte nog iets merkwaardigs........... Als ik ga naar deze computer en klik op C schijf - eigenschappen, dan wordt aangegeven, dat er 16,6 GB in gebruik is. Open ik de C schijf en selecteer alle daar in aanwezige bestanden en kijk hoe groot deze bestanden samen zijn, dan is dit 13,9 GB. Een verschil van maar liefst 2,7 GB. Dat kan toch niet ??? of zie ik dat verkeers ???
Link naar reactie
Ga in verkenner naar extra/mapopties/weergave Daar kun je wat opties instellen voor de weergave van verborgen en systeem bestanden. Verkenner noteert alle bestanden maar als jij zelf selecteerd dan worden de verborgen bestanden niet mee geselecteerd en dus ook niet geteld. Meestal mis je de pagefile,systeemherstelbestanden en evt de slaapstand cache. [img:b9ba5ec3a7]http://home.hccnet.nl/r.vanwilligen/forum/thread/Diskdata.jpg[/img:b9ba5ec3a7] Diskdata laat alles zien...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...