Ga naar inhoud

Bewerkte filmpjes met pauze afspelen tijdens presentatie


Aanbevolen berichten

Hallo Ik heb voor een presentatie op een podium voor op de achtergrond een aantal losse filmpjes gemaakt. Deze moeten via een beamer achter het podium afgespeelt worden. Maar waar ik benieuwd naar ben: Kan ik die via een programma alsvolgt ongeveer afspelen?: filmpje 1 -> automatisch op stop -> spatie drukken voor filmpje 2 -> automatisch op stop etc. etc. Iemand die met 0,0 verstand achter de laptop staat om de filmpjes op te starten zou dat dan bij wijze ook van moeten kunnen doen. Is er ongeveer zo'n manier? Ik kan de filmpjes nog als ieder gewenst formaat renderen, en ik zat zelf te denken aan losse filmpjes en dan los op een DVD-Video knallen en via PowerDVD ofzo afspelen. Maar dan heb je dus niet dat je precies weet wanneer je met de hand op pauze ofzo moet drukken. Alvast bedankt.
Link naar reactie
je hebt de filmpjes al gemaakt zeg je. Ik ga er vanuit dat je dan zelf kunt kiezen welk video formaat wordt gebruikt. Ik heb vele presentaties gemaakt en ik heb altijd powerpoint gebruikt, gewoon omdat dat de standaard presentatie software is op mijn werk. Waar je om moet denken is om per powerpoint dia een stukje film te gebruiken. En daarom praten. Omdat powerpoint niet vooruitstrevend is qua film kun je geen moderne formaten zoals divx en xvid gebruiken, gebruik een formaat zoals WMV of mpg. Ga het ook testen anders loopt je presentatie in de soep. Test het op de machine waar je ook de beamer op hebt zitten. Trouwens hoe meer filmpjes en hoe meer dia's hoe slechter een verhaal vaak...
Link naar reactie
Dat is inderdaad een top-idee, en zeer dom van mezelf dat ik daar niet op ben gekomen. Zeker omdat ik het 2 jaar geleden al eens heb toegepast bij iets anders. Het gaat trouwens [vergat het te vermelden] om een instrumentale presentatie. Muzikanten waarbij puur de filmbeelden op de achtergrond te zien zullen zijn. Omdat het verschillende 'stukken' zijn, is het lastig de tussenpauzes precies in te schatten voor de filmpjes. Vandaar dus de 'pauzes' die ik wilde 'beheren'. Powerpoint it is :D Bedankt voor het idee :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...