Ga naar inhoud

van pc rechtstreeks naar dvd-recorder


Aanbevolen berichten

Ik heb een Aldi Medion 8008-pc. Daarop zit een S-video out aansluiting. Ook een digital audio (spdif out) aansluiting. Tevens heb ik een Panasonic EH65 dvd-recorder. Die speelt wel DIVX af maar geen mpg/mpeg. Er is wel een S-video IN aansluiting en audio-in aansluiting (l+r). Mijn idee is nu om de pc aan de dvd-recorder te hangen en rechtstreeks mpg's/mpegs op de harde schijf van de EH65 op te nemen en daarna op dvd te branden. Kan iemand mij vertellen of dit gaat? Het voorziene probleem is bovendien dat ik niet weet wat ik opneem want waar zie ik dat? [/u]
Link naar reactie
[quote:a59f53e7f2]Beter is om je video's digitaal om te zetten (genoeg software)[/quote:a59f53e7f2] Ja, dat weet ik! Heb er al jaren mee geëxperimenteerd en gaat eigenlijk wel goed. Alleen de nadelen dat het errug veel tijd in beslag neemt en dat boevendien het bestand veel groter wordt. Dus die optie wil ik laten varen. [quote:a59f53e7f2]of eigenlijk een betere dvd speler te kopen. Die van mij was 60 euro en leest avi mpg en divx.[/quote:a59f53e7f2] Deze optie heb ik inderdaad maar er staan al 2 dvd-spelers: een Denon (die dus alleen dvd's en dvd-audio leest en een dvd-recorder die (naar nu blijkt) geen mpg's slikt. 3 verschillende dvd-spelers onder elkaar gaan zetten vind ik toch te ver gaan...! Vandaar deze vraag! Bovendien, als het lukt wat ik vraag, dan hoef ik geen extra speler te kopen.
Link naar reactie
Of je via de video-in en audio-in aansluitingen van de EH65 direct op de harde schijf van de EH65 kunt opnemen staat waarschijnlijk te lezen in de gebruiksaanwijzing. Veelal lust een apparaat het toegevoerde signaal op de ingang door naar een uitgang, zodat je (aangesloten op een tv) kunt zien wat je aanvoert/wilt opnemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...