Ga naar inhoud

super 8, normaal 8 en nu R8 (=regular 8) ?


anoniem

Aanbevolen berichten

beste menschen, heb van familie verschillende soorten oude films (geen video) gekregen om over te zetten eerst via mijn digitale dv-in camera en dan over te pompen op mijn Imac (apple osx) en via studio 9 (windows) om ze na bewerking op dvd te branden. nu heeft echter een winkelier gezegd dat een van de bandjes een r8 formaat is. kan ik dit bandje via een noris projector afspelen op n8 (normaal 8) ? of heb ik een speciaal rollers nodig om af te spelen of is dit een verkooptruc om de bandjes door hem op dvd te laten zetten? wie wil en kan mij dit uitleggen? bij voorbaat dank heikomaria
Link naar reactie
Beetje flauw van die verkoper.... Regular is toch het engelse woord voor normaal?!.... Is gewoon normaal8 of idd op zijn engels regular8. Als je twijfelt kun je altijd even twee stukjes film over elkaar heen leggen om te kijken of het dezelfde zijn. Zo is ook het verschil tussen super en normaal goed te zien, super heeft kleinere gaatjes en(iets) wijder gespatieerd. Er is ook nog 9.5 baby pathe maar dat heeft de gaatjes in het midden, dus tussen de beeldjes zitten en dat is dus erg makkelijk te herkennen. Ik heb in de faq nog een stukje geschreven over digitaliseren van film, mischien staat er nog wat nuttigs voor je.... [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=102459]klik[/url] ergens helemaal onderaan staat het.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...