Ga naar inhoud

Dazzle Video Creator, probleem met het aansluiten van VCR


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb laatst de Pinnacle: Dazzle video creator gekocht, eerst even uitgeprobeerd met een oude Hi8-camcorder, deze deed het perfect! :) Maar toen kwam ik erachter dat ik nog wat banden had liggen waarvan ik geen hi8-bandje meer heb, dus... Volgens Dazzle, kan ik mijn VCR (videorecorder) gewoon er op aansluiten, (goeie instellingen selecteren) en dan klaar is kees. Maar zodra ik op "Capture" klik, geeft hij de melding dat er geen Valid input signal gedetecteerd kan worden en dat ik mijn kabels moet controleren, nou heb ik op de site van pinnacle gekeken, en daar staan enkele mogelijke oplossingen, maar geen enkele bleek te werken. Weten jullie hier misschien een oplossing voor? Hier wat info over mijn hardware opstelling: (Philips)VCR ---> Composite cable* ---> Dazzle video creator (DVC 130) ---> USB ---> PC. * Mijn VCR heeft 3 composiet uitgangen, een gele, witte en rode, maar mijn kabel heeft er maar 2, een zwarte en een gele. Kan dít de oorzaak van het probleem zijn? (Met mijn camcorder werken ze wél). Alvast bedankt
Link naar reactie
Het probleem ligt waarschijnlijk aan de verbinding met de vcr of een instelling op de vcr. Controleer derhalve of de aansluitingen op de vcr daadwerkelijk uitgangen zijn en dat ze, indien nodig, geactiveerd zijn. Geel wordt normaliter gebruikt voor de composiet video-verbinding, rood en wit voor de beide audio kanalen. Indien er slechts mono geluid kan worden verwerkt, wordt veelal slechts het met wit gecodeerde kanaal aangesloten: sluit dus daar dan de met zwart gecodeerde kabel op aan.
Link naar reactie
[quote:e54967a9cb="Jaap H"]Het probleem ligt waarschijnlijk aan de verbinding met de vcr of een instelling op de vcr. Controleer derhalve of de aansluitingen op de vcr daadwerkelijk uitgangen zijn en dat ze, indien nodig, geactiveerd zijn. Geel wordt normaliter gebruikt voor de composiet video-verbinding, rood en wit voor de beide audio kanalen. Indien er slechts mono geluid kan worden verwerkt, wordt veelal slechts het met wit gecodeerde kanaal aangesloten: sluit dus daar dan de met zwart gecodeerde kabel op aan.[/quote:e54967a9cb] Ik heb het geprobeerd met een andere VCR, ik snap niet hoe je zo'n uitgang dan áán kan zetten, trouwens mijn opstelling is niet helemaal goed weergegeven in mijn startpost hier is de goede: Philips VCR --> Scart naar composite converter --> composite kabel (met een zwarte en een gele) --> Dazzle video creator --> USB --> PC. Hier is de handleiding van mijn VCR: [url=http://www.p4c.philips.com/files/v/vr675_02/vr675_02_dfu_nld.pdf]Mijn eigen VCR[/url] [url=http://www.p4c.philips.com/files/v/vr530_02/vr530_02_dfu_nld.pdf]De VCR die ik heb geleend om te testen[/url] *EDIT* Bedoel je met áán zetten dat de uitgang op E1 of 2 staat ingesteld? Dat werkt ook niet.
Link naar reactie
Het probleem zit mogelijk in de scart naar composiet converter: doordat een scart-bus zowel ingangs- als uitgangs-signalen kan verwerken, is een dergelijke converter veelal voorzien van een omschakelaar tussen in en uit. Is dit in het onderhevige geval niet zo, dan is de converter mogelijk bedoeld voor het doorgeven van ingangs-signalen i.p.v. uitgangs-signalen. De EXT aansluiting is meestal zowel geschikt voor uitgangs- als ingangs-signalen, enkel bij de wat luxere vcr's is er soms een mogelijkheid het een en ander in te stellen t.a.v. de scart-bussen, m.a.w. indien er niets in de gebruiksaanwijzing staat hieromtrent, dan hoef je je hier verder niet druk om te maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...