Ga naar inhoud

Movie maker film speelt niet vloeiend (schokkerig)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een Canon Ixus700 die mooie AVI filmpjes maakt (30fps). Die knip en plak ik met Movie Maker (met ffdshow geinstalleerd, dat moet geloof ik, voor de AVI's) op mijn laptop (Dell Inspiron) met Vista. Dat bevalt me best. De vanuit Moviemaker gepubliceerde films zien er ook goed uit. Echter met 1 probleem: ze zijn veel schokkeriger dan de originelen (die spelen heel vloeiend). Het formaat wat ik kies (PAL, DVD, WMV, ..) maakt niet uit. In plaats van direct naar de schijf of naar CD schrijven maakt ook geen verschil. Ik speel ze af met Windows Media Player (laatste versie), die andere films wel goed speelt. Dus het ligt echt aan movie maker volgens mij. Iemand tips voor me? Bedankt!
Link naar reactie
[quote:381cba400a="andre@home"]Een paar tips: wat heel veel uitmaakt is je bij het wegschrijven voldoende ruimte op de HD hebt. Het fragmenteren kost teveel tijd om weg te schrijven. Zorg dat de virusscanner en alle software die niet nodig is uit staat tijdens het wegschrijven. Veel info verder: http://www.windowsmoviemakers.net/[/quote:381cba400a] Dankje Ouwe rot, goeie tips. Echter: mn laptop is net nieuw en (nog) niet gefragmenteerd en ik heb alle achtergrondprogramma's zoals virusscanners uit staan. En dan nog... Misschien tips voor een ander programma waarmee je AVI's makkelijk bewerkt? Groet, Egbert
Link naar reactie
Als je Ixus filmpjes maakt op 30 fps dan zul je bij conversie naar iets anders deze framerate moeten handhaven anders gaat de nieuwe film schokken, zo simpel is het. 30 Fps is NTSC en geen pal, je zult dus en ntsc film moeten maken. En als je het heel precies bekijkt klopt het dan eigenlijk nog steeds niet helemaal aangezien ntsc video 29.97 fps is en geen 30 maar aangezien dergelijke filmpjes meestal niet erg lang duren valt de schade van deze mismatch meestal wel mee, maar als je fimpjes langer worden (meer dan 10-15 minuten) zou je daar eigenlijk wat aan moeten doen. Alle andere hier geposte mogelijkheden hebben totaal geen invloed op de kwaliteit van het nieuw gemaakte bestand , dergelijke zaken als fragmentatie van de harde schijf of preview aan/uit zijn alleen van invloed tijdens capturen van video en niet bij conversie. Dergelijke instellingen kunnen wel invloed uitoefenen op de snelheid waarmee het renderen verloopt maar niet meer dan dat. het converteren van een video bestand van het ene formaat naar het andere is in weze technisch gezien dezelfde actie als het omzetten van een txt bestand naar het word formaat.
Link naar reactie
Ja , het kan wel maar het hangt af van de software die de conversie doet of het resultaat schokkerig wordt of niet. Denk er maar over na : je moet van 25 beelden in 1 seconde naar 30 beelden in 1 seconde. Die "extra" 5 beelden zullen erbij moeten worden"verzonnen" en tussen de bestaande beelden in worden geplaatst en daarna moet het geheel 0.03 fps vetraagd worden om op 29.97 uit te komen. Niet iedere software doet dat even goed.
Link naar reactie
ik knip en plak met moviemaker, vervolgens maak ik daar weer een DV-avi van om zolang mogelijk de goede kwaliteit vast te houden. Het omzettten naar NTSC of in PAL naar vob bestanden doe ik met VSO of Nero vision of zo. ik zie daar wel kwaliteitsverschillen maar nooit schokkend beeld, of ik bij PAL blijf of naar NTSC ga. Eigenlijk gebruik ik helemaal geen top programma;s van Adobe, sony of Ulead. Ik heb in het weeknd een trial van AVS Video Tools geprobeerd: ook erg goed. Wellicht ga ik die aanschaffen, hij is veel stabieler dan VSO (althans op mijn PC) en heeft ontzettend veel conversie opties. Kost 3-4 tientjes, dus niet echt duur. Dat het op een andere pc ook schokt .... zegt veel. Probeer op de andere pc het renderen ook eens.
Link naar reactie
Je zult de filmpjes opnieuw moeten maken en wel met 30 fps. De instelling daarvoor is een algemene instelling die voor het hele programma moviemaker geldt en maak je in extra/opties /geavanceerd , onder videoeigenschappen kun je kiezen voor pal of ntsc , die zul je dan dus op ntsc moeten zetten. Houd er rekening mee dat moviemaker deze instelling NIET vergeet en de volgende keer de instelling dus nog steeds op ntsc zal staan. Als het goed is zul je zien dat als je nu een film opslaat ("opslaan op deze computer") en op het venster "filminstellingen" bent aanbeland dat er onderaan onder "details van de instellingen" staat dat de framerate 30 fps is. bestand opslaan en nog eens proberen..... Exact ditzelfde probleem is recentelijk nog voorgekomen en uiteindelijk heb ik toen voor ts zelf een wmv gemaakt om aan te tonen dat het filmpje weldegelijk zonder schokken kon lopen, ik zal es ff zoeken..... Grrr :evil: , ik kan het niet meer vinden....
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hoi, Ik heb hetzelfde probleem gehad. Mijn filmpjes in Moviemaker zagen er uit alsof de framerate lager was dan wat er op de LCD van de camcorder te zien was. Nu was bij mijn camcorder (Sony HDR-HC7E) een importprogramma bijgeleverd, en de schokkerige beelden zijn verleden tijd sinds ik dit gebruik! Ik ben dus geneigd om te denken dat er inderdaad een kwaliteitsverlies optreedt tijdens de export van camcorder naar PC met de Moviemaker. Groetjes Frank
Link naar reactie
Met NTSC/AVI gaat het inderdaad perfect. Dat was de gouden tip, dankjewel! Nu nog even experimenteren met de bestandsgrootte tereugbrengen. Groet, Egbert [quote:9fc876bccc="rwilligen"]Je zult de filmpjes opnieuw moeten maken en wel met 30 fps. De instelling daarvoor is een algemene instelling die voor het hele programma moviemaker geldt en maak je in extra/opties /geavanceerd , onder videoeigenschappen kun je kiezen voor pal of ntsc , die zul je dan dus op ntsc moeten zetten. Houd er rekening mee dat moviemaker deze instelling NIET vergeet en de volgende keer de instelling dus nog steeds op ntsc zal staan. Als het goed is zul je zien dat als je nu een film opslaat ("opslaan op deze computer") en op het venster "filminstellingen" bent aanbeland dat er onderaan onder "details van de instellingen" staat dat de framerate 30 fps is. bestand opslaan en nog eens proberen..... Exact ditzelfde probleem is recentelijk nog voorgekomen en uiteindelijk heb ik toen voor ts zelf een wmv gemaakt om aan te tonen dat het filmpje weldegelijk zonder schokken kon lopen, ik zal es ff zoeken..... Grrr :evil: , ik kan het niet meer vinden....[/quote:9fc876bccc]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...