Ga naar inhoud

kabel SCART <-> 3RCA (HQSS1041) geschikt?


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn bedoeling is om simpelweg videobanden over te zetten naar de PC met behulp van een 713x BDA Analog Capture TV-kaart. Hiertoe gister een kabel gekocht., SCART <-> 3RCA. Omdat het tot nu toe niet lukt, vraag ik me af of de kabel wel de goed is. Ik krijg namelijk steeds de melding "geen kabel". Op de verpakking van de kabel staat: "Geschikt om DVD-speler of videocamera met phono-uitgang via de scart--ingang op een TV aan te sluiten . ...." dus heel wat anders. Toch is mij deze kabel geadviseerd. Dus 2 vragen: Is deze kabel geschikt? Op de scart-stekker zit een schakelaartje, waar dient deze voor?? vriendelijke groet, rene
Link naar reactie
Ik was zelf intussen ook wat verder gekomen: --Via System: AsusTek Mercure Capture Device , apparaat werkt correct --Via mijn nieuwe kabel met de gele plug via de TV een videoband afspelen gaat prima. dus wel een signaal correct uit de videorecorder! --PC Doctor 5: Tv signaal test (op 713x BDA) --> resultaat "geen kabel" --Windows Movie Maker, poging om video binnen te halen: levert uitsluitend een zwart vlak op.
Link naar reactie
Kennelijk haalt je capture device dus niet de video binnen. De kaart zegt mij zo niets ,je zult zelf in de configuratie van de kaart moeten zoeken waarom je geen signaal ziet. Dat kan bv een kwestie zijn van de juiste ingang kiezen. Capture kaarten hebben doorgaans meerdere video ingang keuzes zoals tuner,composiet,s-video en ergens zul je moeten kiezen welke ingang jij gebruikt. Het kan daarbij zo zijn dat er op de kaart wel een ingang aanwezig is en ook te kiezen is maar dat de daadwerkelijke stekker voor de ingang ontbreekt. In moviemaker vind je het op het eerste scherm onder video invoerbron, deze zul je op composiet moeten zetten, onder geavanceerd kun je ng verdere instellingen maken.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...