Ga naar inhoud

Geknoei door onverlaten in in Picassa opgeslagen filmpjes?


anoniem

Aanbevolen berichten

Met mijn Canon Ixus 65 schiet ik wel eens films clips. File ze in Picassa, geschikt voor vertoning in familiekring. Handig. Medio juli jl komt er in eens een markering in de kop van het te vertonen filmpje met de volgende woorden PlC Video aan de bovenkant van het beeld en www.jpg.com aan de onderzijde van het beeld. Zeer storend. The Google Team van Picassa wist er desgevraagd geen raad mee. Weet iemand hoe ik van deze cover af kan komen. En wat kan er zijn gebeurd? Virus? Speciaal Cookie? Hoor graag van lotgenoten en computerdeskundigen.
Link naar reactie
Je hebt een codec pack geinstalleerd (K-lite?) en nu is de standaart windows mjpeg codec vervangen/overschreven door de demo versie van de pegasus pic video codec, is trouwens wel een erg goede mjpeg codec. De filmpjes zijn niet aangetast, het is de afspeel mjpeg decoder die de boodschap over het beeld projecteerd. Je kunt proberen de standaart windows codecs te herstellen maar of daarbij ook de mjpeg codec weer teruggezet wordt weet ik niet zeker,het verantwoordelijke bestand qcap.dll is een nogal complex bestandje met een heleboel functies en mjpeg renderen is er 1 van, ik weet niet zeker of die functie weer terug te toveren is, kwestie van proberen. Je doet het met het uitvoeren van een door mij geschreven batscriptje: http://home.hccnet.nl/r.vanwilligen/Aps/herinstalleer_windowscodecs.bat Houd er rekening mee dat na het draaien van het script andere codecs die je hebt geinstalleerd mogelijk niet meer werken en opnieuw geinstalleerd moeten worden. Zou je daarvoor weer een codec pack gebruiken dan ben je weer terug bij af, uitsluiten de codec's installeren die je nodig hebt is toch nog steeds de beste methode. codec packs installeren is schieten met een kanon op een mug, je installeert zo 50 codecs (of meer) terwijl je er maar 1 of 2 nodig hebt. Iets minder rigoreus maar weet niet zeker of het kan met de demo versie van PIC : ga naar apparaatbeheer/besturing voor geluid,video en spelletjes/videocodecs-->dubbelklik/tapblad eigenschappen, selecteer de PICvideocodec en druk op eigenschappen en klik dan op instellingen, haal het vinkje weg bij "enable codec" en dan OK en alles sluiten, daarna een reboot. Als het meezit is het dan weg, als het tegenzit speelt je pc helemaal geen mjpeg video meer en zul je toch het script moeten gebruiken. Overigens was het voorheen zo dat de picvideo text alleen in beeld kwam bij het opnieuw coderen van het bestand, daarbij wordt de encoder gebruikt van de codec en deze plaatst dan wel de text permanent in het nieuwe opgeslagen bestand. Zo iets gebeurt na het bewerken van de video (knippen,plakken,resolutie aanpassen enz enz)en opnieuw opslaan van de aangepaste video. Bij het afspelen van mjpeg video word alleen de decoder gebruikt en deze deed dat altijd zonder een text in beeld te zetten. Als je dus zeker weet dat de video die je afspeeld zo-rechtstreeks van de camera komt zonder dat er aan bewerkt is en evengoed de text in beeld verschijnt dan is dat dus kennelijk gewijzigt bij de pic video codec en is dus ook de decoder functie van deze codec niet meer werkelijk gratis, jammer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...