Ga naar inhoud

Ik ben aan nieuwe PC toe voor videobewerking .... welke ??


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Momenteel werk ik op een DELL Dimension 4700 voor mijn video en foto bewerking - via PINNACLE studio plus 10. Mijn PC 'hangt' regelmatig als ik met PINNACLE werk. Bedoel PC: gewoon huis en tuin gebruik en video-editing - geen gaming Bijgevoegd de details van mijn huidige PC DELL DIMENSION 4700 . Intel Pentium 4 520 (2.8 Ghz) socket T processor . 512 MB PC 3200 DDR Memory . 80 GB 7.200 rpm ATA harde schijf . extra herde schijf 'my book' van 250 MB . Intel GMA 900 Integrated graphics with 64 MB shared memory ==> Volstaat deze voor videobewerking met bv. Pinnacle ???? Ik twijfel tussen 1 van beide onderstaande modellen om aan te kopen ... Model 1 * 1.043 EUR * DELL INSPIRON 530s DT . Intel Viiv Core 2 Duo E6750 Processor (2.66 Ghz, 1333 Mhz, 4MB Cache) . Windows Vista Primium . Geheugen:4096 MB 667 Mhz Dual Channel DDR2 SDRAM . Grafische kaart: 256 MB ATI Radeon X1300 Pro PCI Express . Hard disk: 320 GB seriele ATA/100 schijf met 16 MB Cache . Geintegreerde hybride PCIe X1-kaart voor tv tuner . IEEE 1394 PCI kaart ..... Model 2 * 1.340 EUR * DELL Dimension 9200 . Intel Viiv Core 2 Quad core QX6600 Processor (2.40 Ghz, 1066 Mhz, 8MB Cache) . Windows Vista Primium . Geheugen:4096 MB 667 Mhz Dual Channel DDR2 SDRAM . Grafische kaart: 256 MB nVidia GeForce 8600 GTS graf.kaart . Hard disk: 320 GB (2*160GB)seriele ATA Raid0 schijf met 16 MB Cache . Geintegreerde hybride PCIe X1-kaart voor tv tuner . IEEE 1394 PCI kaart ..... Alvast bedankt, een nieuwkomer
Link naar reactie
Volgens mij zijn beide systemen wel geschikt voor videobewerking. Wel is het slim om twee harde schijven te hebben, één voor het besturingssysteem en de andere voor de videodata. Dat je huidige systeem regelmatig 'hangt' zou wel eens aan Pinnacle Studio 10 kunnen liggen. De software van Pinnacle is namelijk erg instabiel en vraagt overdreven veel van je systeem. Je zou kunnen overwegen om software van Adobe (Premiere Pro of Premiere Elements) of van Magix (Video de Luxe 2007) aan te schaffen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...