Ga naar inhoud

Slechte ervaringen met Magix Movie edit pro 11


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een lange video ge-capured met bovenstaand video bewerkings programma. Daar heb ik een klein stukje uit geknipt van ongeveer 50 seconden en dit naar DV-Avi omgezet. Omzetten naar MPEG(waarschijnlijk -2 maar wordt niet aangegeven, en er gebeurt niets, dus de omzetting start niet...) of MPEG4, werkt ook niet, maar dat moet je kennelijk erbij kopen maar ook dat werkt niet, evenmin "Burn DVD" welk óok niet werkt (het wordt vervelend...). De tijd nodig voor omzetten naar (DV-)AVI van dat stukje video kostte een half tot een uur. Ik heb de tijd niet bijgehouden. Het bleek dat dat stukje van 50 seconden nét zo lang was al het origineel (AVI van 18Gbyte!!). Het speelt met Windows Media Player wel 50 seconden af, maar staat geregistreed als 18Gbyte!! Het stukje is eruit geknipt op de gebruikelijke manier (zover ik weet) cut bij het begin en cut bij het einde en het deel ervoor en - erna selecteren en met de DEL key verwijderen. Er stond in de balk niet meer dan ik wilde hebben. Daarna, omdat omzetten naar MPEG2-4 niet lukte, ge-exporteerd naar DV-AVI met bovenstaand resultaat. Magix, hoewel betaald, is hiermee wel erg dicht naar de prullebak geschoven. Tot nog toe heb ik nog geen redelijk video programma kunnen vinden. Het lijkt of ik word geboycod met die video: mijn Sony camera defect (kostte 280 Euro om te repareren) Studio DV V1.1.0.15 werkt wel maar met grote problemen, een Apple laptop, speciaal gekocht voor videobewerking en 2600 Euro kostende, bleek hakkelende beelden te geven, en na 13 maanden brandde het video gedeelte uit, en nu, nu ik na een paar jaar opnieuw probeer om de video-zaak weer op te pakken: de IEEE1394 kaart, gekocht voor mijn nieuwe laptop met Windows blijkt, hoewel zonder problemen aangegeven in Windows, niet te werken. Ook andere apparaten werken meestal niet dan na veel proberen, re-booten etcetera (ext. HD). Hierdoor moet ik m.b.v. een andere computer de video's van de camera halen. Magix gekocht, "Burn DVD" werkt om een of andere reden niet. Op dit moment heb ik de neiging de hele video zaak in de vuilniszak te dumpen en het enige wat me ervan weerhoud zijn de kostbare opnames -de enigen die nog intakt zijn- en waarvan sommigen 40 jaar oud zijn (omgezet van 8mm naar VHS en daarna ge-captured, en dit om ongeloof te vermijden). Samenvattend: de hele video-zaak staat nog in de kinderschoenen en het eerste video-programma, welk gewoon doet wat ik wens -basis omzetting met een basis bewerking (fade in-out, en knippen - eventueel plakken en pasten) en dan naar AVI MPEG2 of MPEG4 omzetten, ben ik nog niet tegengekomen. Hoeveel geld moet ik nog uitgeven voor ik eenvoudig een video kan branden of per mail versturen?? Het heeft me alles bij elkaar al tussen de 3- en 8.000 Euro gekost en nóg heb ik geen video op CD/DVD perloc Ohh ja, die video-zaak is het enige wat niet behoorlijk werkt op mijn computer. Video's afspelen, geen probleem. Ik werk met WinXP-Prof en Win2000Prof.
Link naar reactie
Beste Perloc, Het ziet er naar uit dat je de hobby behoorlijk hoog hebt zitten. Vreemd, want ik heb hetzelfde programma op mijn pc staan en niets dan lof. Als je het volledige pakket Video deluxe hebt hoef je de MPEG4 encoder niet te betalen en zou hij het direct moeten doen. dat de encoder er daarna lang over doet is normaal maar dat heb je ook als je naar MPEG2 gaat omzetten. Ik ben echt verbaasd over je klachten. Ik werk al heel lang met de diverse programma's van Magix en herken dit niet. Heb je soms meerdere editing programma's op je pc staan? Dat maakt het er vaak ook niet beter op. Probeer (als je die mogelijkheid hebt) het programma eens op een "schone" pc van bijvoorbeeld die van je buurman. Kijk of je daar dezelfde problemen hebt. Het is maar een tip... succes!
Link naar reactie
ik ben ook begonnen met al die fantastische programma's te testen...maar nu terug bij Moviemaker. Al die zaken die je noemt kan ie. Met DV-i capteruren/importeren. Als je naar TS_Video met vob bestanden aan het eind om wilt zetten heb je iets erbij nodig, vb Nero Vision, of iets anders zoeken. Je staat verstelt wat er kan met dit basis programma; ik had nog tips gepost: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=178332&highlight=moviemaker
Link naar reactie
Dank voor de antwoorden. Ik heb mijn oude, indertijd bij de aanschaf van de video-camera bijgeleverde Pinnacle Studio V1.1 programma voor de dag gehaald en hetzelfde stukje eruit geknipt en naar MPEG2 overgezet. Dat ging feilloos en binnen een paar minuten was het klaar: prima en 6Mbyte groot. Ik was aanvankelijk ook erg enthousist over Magix: bewerken van een video gaat prachtig, maar invoer en afwerken (en in mijn geval de capture en rippen naar MPEG2-4 of DVD) gaat dus niet. De capture mag ik Magix niet verwijten, want licht aan de IEEE1394 kaart. In deze stad (Beira-Mozambique) is geen Illink/IEEE1394 PCMCIA kaart te koop. Die moet ik weer uit Nederland laten komen met alle risico dat het weer niet aankomt. Ik heb Magix op de desktop (Win2000) computer van mijn zoon gezet. Er zijn twee verschillen: 1. capture gaat prima wegens de goed werkende IEEE1394 kaart (indertijd óok bijgeleverd bij de camera), maar een MPEG2-4 maken gaat niet. 2: Het maken van 50seconden AVI gaat ook hier prima, dit in tegenstelling met die op de laptop, welk 1-1½ uur duurde een file produceerde van 18Gbyte voor een stuke van 50 sec video, dezelfde grootte als het origineel van een kleine 1½ uur. Ik heb "Burn CD/DVD" daar niet geprobeerd omdat ik vooralsnog niet ben geïnteresseerd om een DVD te maken. Ik wil AVI's en die op een DVD branden. Voor verzenden van stukjes video via Email wil ik ook af en toe MPEG2 kunnen maken want dan is de "size" ongeveer 1/10 van de AVI. Ik zal toch nog eens naar Windows Movie Maker kijken, maar daar had ik aanvankelijk van afgehaakt omdat de capture niet lukte wegens de achteraf geconstateerde slechte werking van de IEEE1394 kaart. Daarom had ik op goede recentie Magix aangeschaft. MVG perloc
Link naar reactie
Beste Perloc, Toch blijf ik het vreemd vinden dat je geen uitvoer mogelijkheden hebt. Ik heb het ook even geprobeerd en werkt het goed. Ook uitvoer naar MPEG2 naar DVD en naar MPEG4 voor een player. DVD's rippen kan inderdaad niet omdat deze kopieerbeveiligd zijn maar eigen opgenomen op DVD van bijvoorbeeld een DVD-camcorder of receorder zijn ook geen enkel probleem. Zorg wel dat je een AC3 codec geinstalleerd hebt omdat je anders wellicht geen geluid hoort, maar werken doet het absoluut! Ik wens je veel succes met de videohobby!
Link naar reactie
Bij mij op twee verschillende computers met twee verschillende Op-Sys (Xp en 2000) gaat het rippen naar beide MPEG2-4 niet. Toch wel vreemd niet? Ik heb een download Magix MEP i.p.v. een gekocht en geleverd schijfje. Mijn MMEP heb ik wel betaald en de licentie geïnstalleerd. Ik zal na mijn vakantie (in oktober) MMEP nog eens downloaden , maar dat gaat erg traag (80Mbyte bij een download snelheid van 16Kb/s en hopen dat het licht niet even knippert.) Dit wilde ik ook nog even rechtzetten in mijn (vorige) verhaal: [quote:6cb8d02bd7]... want licht aan de IEEE1394 kaart. [/quote:6cb8d02bd7] Het licht ging niet aan, maar het LIGT niet aan de IEEE1394 kaart. Slip of the pen... MVG perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...