Ga naar inhoud

Geen geluid op DVD


Aanbevolen berichten

Hopelijk kan iemand me op het juiste spoor zetten want ik begin een beetje ten einde raad te worden. Ik heb namelijk een 'eigen gemaakte' DVD waarvan het geluid maar niet wil werken. Ik heb een tijdje geleden "de nacht van de popmuziek" opgenomen met mijn DVD recorder (high quality, op 2 DVD's). Aangezien ik dit een tijdsdocument vind om te bewaren, wilde ik het wel even netjes afwerken. (Ik wilde het netjes op begin- en eind afsnijden aangezien ik 5 minuten eerder begonnen was met opnemen, en ik het einde de DVD gewoon heb laten opnemen tot dezer op was) Ik heb daarvoor de DVD geript met DVD decrypter, vervolgens 'getrimt' met Cuttermaran en de boel uiteindelijk weer aan elkaar geplakt met TMPGEnc DVD Author. Dit alles met voornamelijk de informatie op [url=http://home.hccnet.nl/g.van.schaik/nl-inleiding.html]deze site[/url] Het rare is dat het geluid niet werkt op de meeste standalone DVD spelers. Op softplayers (via de computer dus) is het geluid prima. Ook op mijn eigen DVD speler (de recorder waarmee de originele opname is gemaakt) gaat het prima. Maar op alle andere standalone DVD spelers is dus geen geluid te horen. Ik heb het hele proces al een keer over gedaan, maar het probleem blijft bestaan. Ik heb het al in mijn brander gezocht (Een Asus waar ik niet al te tevreden over ben omdat hij wel eens vaker 'onbruikbare DVD's' heeft gebrand) Maar inmiddels heb ik 5 DVD's gebrand met allemaal hetzelfde probleem. Dus ik twijfel of het aan de brander ligt. Is iemand bekend met dit euvel en weet waar ik de oorzaak kan vinden?
Link naar reactie
Stand alone dvd-spelers zijn meestal veel kieskeuriger over de soort dvd die ze (goed) kunnen afspelen. Waarschijnlijk is je audio-stream niet compatible met de specifieke dvd-spelers. Probeer eens een gewone 44.1Khz, stereo op 16bit. Als dat niet werkt: welke audio instellingen gebruik je bij het omzetten en bij het branden (brand je ook met tmpgenc ?)
Link naar reactie
Ik begin het idee te krijgen dat het toch aan de brander ligt, hoewel ik de boel in een NRG image heb staan. Ik stel dus niks meer in voor het branden, ik brand gewoon de image op een DVD. Diezelfde image heb ik ook even online gehad, en wie deze downloadde had verder nergens problemen mee. Ik brand overigens met Nero.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...