Ga naar inhoud

Pinnacle op laptop


Aanbevolen berichten

Ik wil een laptop aanschaffen waarop ik ook Pinnacle studio kan draaien, het gaat niet om lange films te monteren , maar om kleine filmpjes van ongeveer 1 tot 2 minuten te maken met wat titels en enkele effecten. Nu de intel duo cores en amd x2 uit zijn op laptops lijkt het mij wel te kunnen. Maar voor ik er eentje aanschaf wil ik weten of er iemand al ervaring mee heeft opgedaan?
Link naar reactie
Dat kon ook al voor dualcores en x2. Voor editten van video heb je niet een bijzonder snelle laptop of pc nodig, het is wel wenselijk omdat anders je een eeuwigheid zit te wachten op het renderen maar noodzaak is het niet. Het enigste dat in videoland een snelle laptop of pc benodigt is capture oftewel het "opnemen" van de video. Maar ook dat is al sinds een tijdje geen probleem meer met een laptop. Het is belangrijk dat je kwaliteit verkiest boven kwantiteit. Een goede video bewerkings pc is vooral stabiel omdat het bijzonder irritant is als je een hele avond hebt gewerkt aan een leuk filmpje en vervolgens de hele boel vastloopt bij het renderen op 99% en je er na de reboot achter komt dat je bent vergeten om eerst je project te saven, je kunt dan dus weer opnieuw beginnen. Ik zeg dit ook met het oog op je software keuze, Studio software heeft nog wel eens de neiging om er bij langere of complexe projecten de brui aan te geven. Studio software blijkt gevoelig te zijn voor rabbige hardware en goedkopere chipsets, het is eigenlijk niet specifiek een Studio probleem want de meeste video bewerkingstaken zijn er gevoelig voor maar Studio heeft wel in de loop der jaren aangetoont veelvuldig problemen te hebben op pc's waarop andere video software probleemloos draait. Als je dus de keuze hebt tussen een aldi laptop met de snelste dualcore cpu of een sony/asus/hp enz enz laptop met een wat minder snelle cpu dan zou ik gaan voor de laptop van het gerenomeerde merk.
Link naar reactie
Studio draaide redelijk op mijn laptop,(ik heb AMD Athlon 300+, 512 MB werkgeheugen, 64 MB videokaart), hoewel er af en toe vastlopers waren. Ik gebruik nu al tijden Magix Video Deluxe en die loopt nooit vast en werkt zeer soepel, het programma Studio zelf zal daarom wel de oorzaak zijn van die vastlopers.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...