Ga naar inhoud

cyberlink power director


Aanbevolen berichten

Geachte vidiobewerkers, Weet iemand misschien de oplossing voor mijn prbleem met mijn videoprogramma? Heb een Everio hd camera met het programma cyberlink power director. Heb al mooie films gemaakt maar ineens stopt het programma tussen het produceren en branden met een foutmelding. Kom er maar niet achter wat het probleem kan zijn. Alles al geprobeert via jvc en cyberlink. Heeft iemand misschien dezelfde problemen met dit programma gehad of wat er aan te doen ik hoor het graag, gr. Kees Oomen.
Link naar reactie
Ik post even het antwoord van kees welke verloren is gegaan. [quote:c02de0c7c3="kees oomen"]Dank voor uw reactie, inmiddels ben ik wijzer geworden van mijn probleem. Heb het programma bij mijn kleinzoon op zijn (veel snellere) pc geinstalleerd en mijn film geproduceerd en gebrand, ging super en erg snel, waar ik bij mijzelf problemen had met het maken ervan. De foutmelding was steeds (herken dit schijftype niet )waarbij ik zeker wist dat het een goede schijf was. Mijn pc is inmiddels 6 jaar oud en denk dat mijn interne geheugen wat achter is bij het maken van een film. Wat eigenlijk ook moeilijk te verklaren is daar ik toch al verschillende goede films ermee gemaakt heb[/quote:c02de0c7c3]
Link naar reactie
Zijn de schijfjes welke je wilt gaan branden soms van een nieuw gekochte set welke je nog niet eerder hebt gebruikt? Ik zeg dit omdat het kopen van dezelfde dvd's of cd's betekent niet altijd dat je thuis komt met dezelfde dvd's als voorheen. Fabrikanten maken nl. gebruik van verschillende leveranciers voor hun dvd's en cd's. In het doosje van een TDK dvd kan dus een schijfje zitten van diverse fabrikaten. Dat je dus eerder prima resultaten had met TDK dvd's wil niet zeggen dat een nieuw gekocht setje schijfjes ook goed werkt aangezien het merk kan zijn overgegaan op een andere fabrikant. Branders kunnen problemen hebben met een specifiek type schijf, vooral als de schijfjes kwa "bouwjaar/type" nieuwer zijn dan de firmware in de brander. De firmware in de brander is een stukje software (opgeslagen in een chip)welke de brander verteld hoe merk X/type X schijfje moet worden gebrand. De firmware is te updaten waardoor de brander ook goed overweg kan met nieuwere typen schijfjes. Zo'n firmware update vind je op de website van de fabrikant van je brander, het loont sowiezo altijd de moeite om je brander van een recente firmware te voorzien omdat doorgaans ook de brandkwaliteit van oudere types schijfjes er mee wordt verbeterd wat meestal resulteerd in een langere levensduur van de schijfjes.(minder kans op dataverlies over tijd) Als je het werkelijke fabrikaat van je schijfjes wilt bekijken dan kan dat met de Nero info tool en een leeg schijfje, op het tapblad "disc" staat onder Manufacter ID de zogeheten "mediacode" De eerste paar letters zijn de fabrikant, soms in het kort weergegeven, de volgende letters beschrijven het product type en de revisie van het type. Ik heb zelf nog een spindeltje TDK's staan met als mediacode CMC MAG E01 CMC magnetics is de fabrikant, het type is E en de revisie is 01 . Een nieuwer type zou dan dus bv. CMC MAG E02 kunnen zijn. CMC is overigens een wat minder betrouwbaar fabrikaat, ondanks dat er TDK op het doosje staat. De betere fabrikaten zijn Mitsubishi Chemicals MCC of MKM ,Tayo Yuden TY en Sony (ik weet niet meer wat de mediacode daarvan is) Mitsubishi schijfjes koop je als het merk Verbatim en Tayo Yuden wordt verkocht onder de merknaam Plextor.
Link naar reactie
Bericht is echt kwijt vandaar dit nieuwe bericht. Dank voor uw heldere uitleg omtrent mijn ev. brandprobleem. Ik ben nog niet zo`n pc freak dus gaat het niet zo vlug, ik begrijp dat ik de tool moet uploaden via de site van mijn brander (pioneer dvr 111D) Heb al een keer geprobeert maar nog niet gelukt.(misschien zou u voor mij mee willen kijken.) Ik hoop dat het me een keer gaat lukken en hoop op een goede afloop. Wil mijn 6 jaar oude pc. nog niet kwijt omdat hij verder perfect werkt. Ik doe de beklangrijke zaken zoals het branden of kopieeren bij mijn kleinzoon zijn PC.(hp) erg snel. Het branden van muziekcd`s is bij mij geen probleem dat wert wel zonder foutmelding. Mijn pc is een Fujitsu siemens waarin de bovenstaande brander later geplaatst is. Het zou jammer zijn dat door dit probleem mijn interesses in het filmen er door zou verminderen, Verder groetjes en tot, Hr. Oomen.
Link naar reactie
Firmware: http://www.pioneer.nl/nl/download.jsp?dir=/files/support/dvrup&filename=DVR111D_FW129EU.EXE Wees er absoluut zeker van dat je het correcte type hebt(pioneer DVR111D), de Nero info Tool of nero zelf kan het je laten zien maar ook boven op de drive zelf zal een sticker zitten met daarop het type nummer. Je download het bestand en slaat het op, doe een schone herstart en sluit alle achtergrond toepassingen af die niet absoluut nodig zijn en evt virusscanners ed, haal een evt schijfje uit de drive. Start het programma, de rest zou zich zelf moeten wijzen, ik heb geen pioneer drive dus weet niet wat er dan gaat komen maar meestal iets van: dit is uw drive, dit is de firmware die er in zit en dit is de firmware die u er in gaat zetten, weet u het zeker?, updating/flashing.-.-.-.-.-, update/flash complete, now reboot your pc.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...