Ga naar inhoud

Toewijzen DVD videobestanden mislukt


Aanbevolen berichten

Krijg met enkele regelmaat deze melding als ik een kopie wil branden van een DVD uit mijn standalone Panasonic DVD recorder. Wat gaat er fout. Als ik wil branden meldt NERO 6 een niet kritische fout en dat mogelijk de DVD niet afspeelbaar is. Heb een Pioneer 110 brander. Probleem heeft zich nimmer voorgedaan, maar iets van de laatste paar weken. Een DVD branden van omgezette files gaat prima, maar uit een recorder is opeens een probleem. Zoekwerk op internet niet veel bruikbare info opgelverd, wel, dat hetzelfde probleem cq foutmelding ook bij NERO 7 voorkomt. Wie weet raad? Alvast bedankt, Jan.
Link naar reactie
Stuur eens een e-mail aan support van Nero, misschien kunnen ze het een en ander verklaren. (Bedrijven hebben de neiging, waarschijnlijk onder invloed van de marketeers, om hun uitingen naar het publiek cryptisch te maken (denk aan de niet-zo-op-school-geleerde 'bla bla' die je hier en daar binnen Windows tegenkomt) , terwijl intern er wel een heldere wijze van communiceren bestaat.)
Link naar reactie
Jaap bedankt voor je reaktie. Ik heb toch nog eens wat nagekeken. Het valt mij nu op, dat opnames gemaakt op mijn Panasonic recorder, gemaakt in XP mode, optimale kwaliteit, die van de HD gebrand zijn naar een DVD+R 4,7 GB in FR mode een afwijkende structuur hebben: map Video RM en map Video TS. De map Video TS heeft een grootte van ruim 9 GB?! Mogelijk gesimuleerd? FR mode comprimeert in de recorder de totale opname tot het formaat van een DVD 4,7 GB. Mogelijk zit daar het probleem met copieren. Een opname van HD naar DVD+R niet gecomprimeerd, heeft als structuur maar 1 map: Video TS. In mijn geval was deze map 3. 88 Gb. En die is wel probleemloos te branden als copie. Om een gecomprimeerde DVD uit mijn Panasonic recorder toch in de PC te kunnen copieren, kan ik deze alleen rippen met AnyDVDripper. Ik houd dan een werkbaar bestand over in de PC van 4,7 Gb. De foutmeldingen die vervolgens verschijnen bij het branden moet je negeren. De opname is identiek aan het origineel. Smartripper geeft na analyse van de DVD-R een venster met de melding: Cannot chance visible in Onshow or Onhide. Ben benieuwd of er meer mensen tegen dit gegeven aanlopen.
Link naar reactie
Als de recorder een niet aan dvd-video standaard voldoende dvd maakt, dan is het niet verwonderlijk dat Nero protesteert. Nero heeft m.i. de neiging strikt aan de standaard te willen vasthouden, zelfs bijzonder aan de veilige kant te willen blijven. 9 GB of meer op een normale dvd-r (type 5) is vanzelfsprekend onmogelijk, dus als je die opgave krijgt, dan is er overduidelijk iets niet in orde. Misschien is de mode die je gebruikt bedoeld voor dvd-rw, waar nog mogelijkheden zijn tot editing na het branden. Ook op dvd-r is aanpassing nog enigzins mogelijk (natuurlijk niet aan de reeds gebrande data), maar een dergelijke dvd is mogelijk geen standaard dvd-video tot voltooid zijnde.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...