Ga naar inhoud

van mpg naar avi zodat divx-speler probleemloos afspeelt


Aanbevolen berichten

k heb het al eens eerder in dit forum aangekaart maar kom er nog steeds niet uit. Gedownloade (muziek)mpg's worden niet door mijn divx-recorder herkend: NO PLAY. Gebrande dvd's met gedownloade avi's (bijv. films) daarentegen speelt hij probleemloos af. Zit er echter een mpg tussen dan slaat hij die over. Als antwoord kreeg ik toen dat ik mpg's moest converteren naar avi. Daar heb ik verschillende progs voor gebruikt. Maar eenmaal daarna als avi op een dvd gebrand was het weer noppes...Al vele dvd's belandden daardoor op de schroothoop. (En het ergste was dat ik het origineel (mpg) ook niet meer had...) Wie kan me nu eens duidelijk vertellen hoe ik een gedownloade mpg kan afspelen als gebrande dvd op een divx-speler(recorder) Alvast bedankt!! :wink: [/b]
Link naar reactie
Je zit het veiligst als je er een standaard dvd-video van maakt, deze standaard maakt gebruik van MPEG-2 (voor video) en het is bijzonder goed 'uitontwikkelt'. Een veelgebruikte en als zeer goed bekend staande 'dvd author' (dvd schrijver) is: 'TMPGEnc DVD Author' van www.pegasys-inc.com . Wil je iets meer risico nemen, doordat DivX en XviD in .avi (container-) formaat minder gestandaardiseerd is, dan kun je b.v. de vrij verkrijgbare XviD codec gebruiken om je mpeg bestand om te zetten naar XviD in .avi formaat en deze .avi als bestand op een standaard data-dvd branden. Ook kun je gebruik maken van het commerciële DivX, b.v. van het vrij makkelijk te gebruiken Dr DivX.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
AVIi's als data-dvd branden (met Nero) gaat prima. Er kunnen zo veel bestanden op een dvd en zo kan ik mijn HD leegmaken. Dat wilde ik dus ook doen met de mpeg's en asf-files. Helaas, die dvd pakt mijn divx-speler niet en de klep van de vuinisbak kon weer open. Moet je mpeg en asf dus per se converteren naar dvd? Dan worden ze dus veel groter (een beetje mpg converteren met TMPGEnc levert al gauw 4 Gb op!) Bovendien duurt dat ook behoorlijk lang! Dat is dus niet de bedoeling. G-spot herkent zo'n mpeg als S-Mpeg 4 version 3 Hoe kan ik nou het simpelst die mpeg- mpg- en asf-bestanden op een dvd branden zodat de divx-speler ze afspeelt?
Link naar reactie
[quote:ed05faf898]Maak er Divx/Xvid van, je hebt niet voor niets een speler gekocht met die mogelijkheid.[/quote:ed05faf898] ...zucht...maar hoe dan? Ik hoefde die avi's niet tijdrovend te converteren. Konden zo als data op een dvd! Mpg's en asf's dus kennelijk niet. Maar hoe dan wel?? Waarmee dan? Ik heb het al eens eerder geprobeerd: met een reeks van conversieprogs....Geen succes.
Link naar reactie
Je zult je wat meer moeten verdiepen in je dvd speler en welke formaten deze wel en niet af kan spelen. het probleem lijkt me vrij duidelijk: de avi's die je al had en die goed spelen zijn kennelijk in een formaat waarmee de speler overweg kan, de avi's die je zelf maakt en die niet afspelen zijn , om 1 of andere reden, niet compatibel met het apparaat en dus speelt hij ze niet af. Een regelmatig voorkomend probleem is dat in divx compressie er 2 extra mogelijkheden zijn om de compressie verder te verbeteren maar een hele reeks aan dvd/divx spelers kan niet omgaan met deze 2 opties. Het zijn GMC(global motion compensation) en Qpel (codering op Quarter pixel niveau). Je zou miz voor de zekerheid bij het coderen deze twee opties expliciet uit moeten zetten in de divx codec. Een andere mogelijkheid is het terug stappen naar de divx 3.11 codec, deze kent de twee opties niet en dus kan daar ook niets mee misgaan. De voorwaarde daarvoor is dan wel weer dat je divx/dvd speler om moet kunnen gaan met divx 3.11, ook dat kun je in je manual vinden. Als kleine service dan maar uit jouw manual: Ondersteunde versies DivX-versie 3.11, 4.x, 5.x Video –Aantal streams: maximaal 1 –Codec: DIV3, DIV4, DIVX, DV50 –Beeldgrootte: 32 x 32 t/m 720 x 576 –FPS (Frames Per Seconde): maximaal 30 fps Geluid –Aantal streams: maximaal 8 –Formatteren: MP3, MPEG, AC3 –Multikanalen: AC3 is mogelijk. MPEG-multi is 2- kanaals omzetting. [color=red:84400fec82]GMC (Global Motion Compensation) wordt niet ondersteund[/color:84400fec82].
Link naar reactie
[quote:94837dcc8f]Je zult je wat meer moeten verdiepen in je dvd speler en welke formaten deze wel en niet af kan spelen. [/quote:94837dcc8f] Met dank voor je uitgebreid antwoord! Het gaat om de Panasonic EH65 dvd-recorder die al een software-update heeft gehad. De recorder is een (handleiding:) "officieel DivX Certified product. Geeft DivX®5, DivX®4, DivX®3 en DivX®VOD video-inhoud weer (in overeenstemming met de technische vereisten van DivX Certified™) DivX, DivX Certified en aanverwante logo's zijn handelsmerken van DivXNetworks Inc. en worden onder licentie gebruikt." Weet je zo genoeg? Begrijp ik het goed dat die mpg's eigenlijk gewoon afgespeeld zouden moeten worden op de recorder? Zonder converteren? Hoe zie ik nu of de recorder kan omgaan met DivX 3.11?
Link naar reactie
Ik heb bovenstaande post nog aangevuld met wat info uit jouw manual, ik weet om wat voor apparaat het gaat, deze post loopt al een tijdje....... ;-) Je apparaat ondersteund GEEN GMC Je apparaat ondersteund divx 3.11, 4,xx en 5.xx Verder lees ik ook: [-R] [CD] [color=red:67f902c0a4]≥Compatibele formaten: ISO9660 niveau 1 of 2 (behalve uitgebreide formaten) en Joliet[/color:67f902c0a4]≥ Dit apparaat is compatibel met multisessie, maar het aflezen of afspelen van de disc kan even duren als er veel sessies zijn. ≥De bediening kan traag zijn wanneer er veel bestanden (tracks) en/ of mappen (groepen) zijn en het kan gebeuren dat sommige bestanden (tracks) niet aangegeven of afgespeeld kunnen worden. ≥Het alfabet en Arabische nummers worden goed weergegeven. Andere tekens worden mogelijkerwijs niet goed weergegeven. ≥De afgebeelde volgorde op dit apparaat kan verschillen van de volgorde die op een computer wordt aangegeven. ≥Afhankelijk van hoe u de disc maakt (schrijfsoftware), is het mogelijk dat de bestanden (tracks) en mappen (groepen) niet worden afgespeeld in de volgorde waarin u ze genummerd hebt. ≥Dit apparaat is niet compatibel met het packet-write formaat. ≥Afhankelijk van de opnameomstandigheden is het mogelijk dat de disc niet kan worden afgespeeld.[color=#][/color] Dit betekent dat je nero als volgt zou moeten instellen: [img:67f902c0a4]http://home.hccnet.nl/r.vanwilligen/forum/thread/pana_dhr065-nero.jpg[/img:67f902c0a4] Dit is de meest veilige keuze maar ook de meest beperkende aangezien de bestandsnamen niet meer dan 8+3 letters mogen zijn : 12345678.123 kies je iets minder veilig "max of 31 chars(level2)" dan mag de bestandsnaam 31 karakters zijn. De manula zegt dat level2(31 karakters) is toegestaan dus dat zou moeten lukken. De "relax restrictions" opties mag je onder geen beding aanvinken. Dat heeft dan ook consequenties: niet meer dan 8 mappen diep op je schijf en nooit meer dan 255 karakters in het volldige pad. Dat betekent dus dat de regel H:\VIDEO_TS\VTS_06_0.BUP welke leid naar welk bestand dan ook op het schijfje mag nooit meer dan 255 karakters bevatten. Als je nero zodanig insteld en je voert hem toch bestanden die niet voldoen aan de regels dan geeft nero je twee opties: om het aan te passen zodat het wel volgens de regels is of om de regels aan te passen. je dient dan uiteraard er voor te kiezen om de bestandsnamen aan te passen en niet de regels aan te passen want als je de regels aanpast (relax restrictions) daar maak je dus juist een schijf mee die niet voldoet aan de regels. het meest veilig; niet meer dan 1 map diep op de schijf en de bestanden "simpele namen geven als "VIDEO_01" , "VIDEO_02" enz enz. ik zou ook voor de zekerheid GEEN spaties tussen de namen laten maar er een underscore tussen zetten als spatie, een underscore is deze : _ Ook het gebruiken van hoofd en kleine letters door elkaar in de bestandsnamen kan een struikelblok zijn, dus beter voorkomen en alleen hoofdletters gebruiken. Snap je nu ook waarom bestanden die je op het net vind vaak namen hebben als "LOTR_PT2.AVI" ? *niet meer dan 8+3 tekens *alleen hoofdletters *geen spaties Overigens (andere post van je): ik kom nergens in de manual tegen dat het apparaat ondertitels(SUB of SRT) bij divx bestanden ondersteund......
Link naar reactie
Nog meer in de oplossing van dit slepende probleem; Je dient je wat te verdiepen in de materie en te begrijpen wat de verschillende formaten zijn en hoe eea is opgebouwd. MPEG of MPG is de naam van een organisatie (motion picture experts group) de kreet "MPG of MPEG" op zich zelf betekent niets. Een VIDEOdvd is een dvd met daarop een speciale structuur(!) en de "mpeg" bestanden staan daarop in een special formaat en in een specifieke structuur; mappen VIDEO_TS en AUDIO_TS met daarin VOB,BUB en IFO bestanden. De VOB bestanden zijn mpeg2 bestanden in een VOB container. Gewoon mpeg2 bestanden op een data dvd gooien is dus wat anders, jouw speler ondersteund dat niet. Mpeg bestanden kunnen zijn mpeg1, mpeg2 en mpeg4 mpeg1 en mpeg2 zijn "dvd compatible" en kunnen in een vob container op een VIDEO dvd worden afgespeeld. Mpeg4 bestanden kunnen zijn avi,divx,Xvid en ook mpg alhoewel dat laatste eigenlijk niet correct is en altijd door gebruikers zelf wordt gedaan doordat men de extentie verandert. Jouw speler kan 2 dingen: VIDEO-dvd's afspelen en divx-cd/dvd's afspelen. Een VIDEO dvd kun je maken van nagenoeg ieder video bestand maar betekent de volgende keten van handelingen: bestanden coderen naar mpeg2, bestanden authoren tot een vob/ifo.bub structuur en daarna branden tot een VIDEO-DVD. Uiteraard moet dit alles volgens de regels van het VIDEO-DVD formaat gebeuren maar als je dit doet met daarvoor bedoelde tools kan daar niet veel mee mis gaan (bv TMPG encoder en TMPG dvd author) Een divx dvd of cd maken betekend divx compatible bestanden waar jouw speler mee kan omgaan op een data dvd of cd branden. Uiteraard zijn er ook hier net als bij de VIDEO-DVD regels waaraan je moet voldoen. Resolutie max 720x576 Divx 3.11, 4.xx of 5.xx GEEN GMC en de regels voor nero zoals ik hierboven heb omschreven. iso9660+joliet level 1 of 2 Geen "relax restrictions" Geen spaties Geen hoofd en kleine letters door elkaar niet meer dan 8+3 tekens in de naam voor een level 1 disc en niet meer dan 31 voor een level2 disc liever niet meer dan 1 a 2 mappen diep op de schijf niet meer dan 255 tekens in het pad. geen rare tekens zoals !@#$%^&*()?<>{}®§ en letters met umlauts,tremas,puntjes zweedse eus en god mag weten wat er nog meer allemaal is. Alles wat je speler meer doet is meegenomen maar als je geen gedonder wilt blijf je zo dicht mogelijk bij dit pad.
Link naar reactie
Hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord. :wink: :wink: Moeilijke materie, hoor! Een video-dvd maken is geen probleem. Dat gaat prima. Ik wilde alleen mijn HD leegmaken door de avi's en bestanden met de extensie mpg op dvd te gaan zetten en liep dus tegen dit probleem aan. Het makkelijke van de avi's was dat er geen conversie aan te pas hoefde te komen: als data-dvd branden en hup, de eh65 leest ze probleemloos: films (5 à 6 op 1 dvd) en muziekvideo's. Over die "mpg's" Begrijp ik het nu goed? - Check of het GMC-bestanden zijn. Ja? Dan niet mogelijk als data te branden Nee? dan - Nero-aanpassing En dan als data branden?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...