Ga naar inhoud

Hoe achterhaal ik datum van een video opname?


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb geen snars verstand van filmpjes (bewerken) e.d, maar heb wel een vraag. Ik heb op mijn pc een filmpje staan dat door een particulier gemaakt is met (vermoedelijk) een webcam. Is er een manier om erachter te komen wanneer een filmpje gemaakt is? Ik neem aan dat de datum die je ziet staan onder "eigenschappen" de tijd & datum is dat het filmpje op de pc is gezet en niet de tijd van de opname? Het gaat mij om de datum en tijd dat er gefilmd is, maar ik weet niet of ik daar achter kan komen. Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt!
Link naar reactie
Wat jij wilt kan idd niet, alleen bij DV camcorder opnames is er in de track een datum en tijd signaal ingebed maar bij webcams is dat niet het geval. Bij een echte webcam heb je wel een indiatie want een webcam kan alleen maar opnemen op de pc, de creatie datum is dus dezelfde als de datum dat de video op de pc is gekomen. Maar er zijn ook webcams met ingebouwd geheugen en dan gaat dat natuurlijk niet op. Ook bij het converteren van 1 formaat (bv avi) naar het andere formaat (bv wmv) krijg je een nieuw tijdsstempel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...