Ga naar inhoud

Kleur van ondertiteling aanpassen?


Aanbevolen berichten

Hallo, Is het mogelijk om de kleur van de ondertiteling (srt.bestand) aan te passen? De ondertitels geef ik dezelfde naam als het avi.bestand en dan als data branden. Maar als ik ze op mijn divx speler bekijk dan zijn de ondertitels op witte/lichte achtergronden niet te lezen. Ik heb bij de fabrikant al gecheckt of ik dit via de dvd-speler kan doen: niet dus.
Link naar reactie
[quote:092228d60e="gerben"]Ik meen dat je gewoon html codes kunt gebruiken in srt files. Dus <font color="yellow>...</font>. Maar of dat weer werkt in je divx speler? Kun je geen slagschaduw instellen in het apparaat? Is veel effectiever dan een kleurtje.[/quote:092228d60e] Hoi Gerben, Ik zou je beide adviezen graag willen uitproberen. Maar hoe precies? Je eerste advies is de de html code veranderen? Waar doe ik dat precies? En dan anders een slagschaduw instellen? Hoe doe ik dat precies? Thanx alvast,
Link naar reactie
Kleueren en fonts ed aangeven in de subtitle file kan , voor zover ik weet, alleen in het Subviewer formaat (*.sub) en in SubStationAlpha formaat (*.ssa) en mogelijk nog wat andere exoten maar iig niet in het Subrip formaat (*.srt). En laat nou het srt formaat het meest gebruikt zijn en het enigste formaat wat doorgaans door dvd/divx spelers wordt aanvaard. Of dat bij jouw ook het geval is kun je in je manual van je speler vinden, daar zou iets in moeten staan over het subformaat dat de speler accepteerd. Mocht je het sub formaat kunnen gebruiken in jouw speler en de kleur of font willen aanpassen dan is zoiets het makkelijkst te doen met een sub editter, ik dacht dat Subtitle workshop het wel kon, zul je ff zelf moeten checken. Om je een idee te geven van een sub formaat file: [INFORMATION] [TITLE]xxxxxxxxxx [AUTHOR]xxxxxxxx [SOURCE]xxxxxxxxxxxxxxxx [FILEPATH] [DELAY]0 [COMMENT] [END INFORMATION] [SUBTITLE] [COLF]&HFFFFFF,[STYLE]bd,[SIZE]18,[FONT]Arial 00:00:41.00,00:00:44.40 The Age of Gods was closing. Eternity had come to an end. 00:00:55.00,00:00:58.40 The heavens shook as the armies of Falis, God of Light... Achter [COLF] staat de kleur in html code. Als je het aandurft kun je natuurlijk ook zelf gewoon de sub file aanpassen in kladblok, zo complex is het nou ook weer niet. Wat welke html kleur voorstelt kun je met google wel vinden als je zoekt op html colours of mogelijk staat er op gerbens html site wel een lijstje van de kleuren met de bijbehorende codes?.... Je hebt ook wel calculators die je de kleur tonen als je een code invoerd of die de code tonen als je een kleur aanwijst, Pixie is zo'n (erg handig)programmaatje, of anders Anry color picker.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...