Ga naar inhoud

Regelmatig probleem met MPG


Aanbevolen berichten

Ik heb een paar MPG-films maar kan ze niet allemaal normaal afspelen: [b:f31513d467]Bij afspelen loopt het geluid ongeveer 5 seconden voor op het beeld.[/b:f31513d467] Of ik PowerDVD of BSplayer gebruik maakt niet uit. En het probleem doet zich niet bij álle MPG's voor.. Een bijkomend probleempje is dat de pc vastloopt op het moment dat ik de mpg's een stukje afgespeeld heb. 1 van de films is direkt als mpg gedownload. De ander als avi en had ik naar DVD gebrand. (Diverse omzet-programma's geprobeerd maar maakte niet uit.) Ik heb het idee dat er een probleem is met de gebruikte afspeel-apparaten/codec oid. maar wat? Is er iets dat ik zéker moet proberen te updaten? Andere ideëen zeer welkom.
Link naar reactie
[quote:c16088c946="Vv."]Ik heb een paar MPG-films maar kan ze niet allemaal normaal afspelen: [b:c16088c946]Bij afspelen loopt het geluid ongeveer 5 seconden voor op het beeld.[/b:c16088c946] Of ik PowerDVD of BSplayer gebruik maakt niet uit. En het probleem doet zich niet bij álle MPG's voor.. [/quote:c16088c946] Dat is doodsimpel te verhelpen ,als je eenmaal weet hoe. Al is het soms een beetje puzzelen. Download Virtualdub ,als je die nog niet hebt (maak zelf een snelkoppeling!) File -open video file Video -direct stream copy Audio -interleaving In het venster dat je dan te zien krijgt staat: Audio skew correction -delay audio track by xxxxxxx milliseconde. Negatieve getallen kunnen ook ,dus.. nu eff puzzelen totdat ie goed is ,ok,en saven. Hopelijk was dit wat je bedoelde :roll:,veel plezier! :D Edit: jij hebt natuurlijk Positieve getallen nodig :oops: EXFED
Link naar reactie
En als je nou de MPEG's ff test op een andere PC?, dan weet je direct of het aan je MPEG ligt, of aan de codec's. Als het aan je codecs ligt > Wat voor codec's heb je geinstalleerd? toch geen codec pack? Verwijder anders ff de MPEG codecs en MP3 (tenminste de codec waarmee de audio gecodeerd is) Herinstalleer ze ff, en begin weer te testen.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
@sound Op de pc heb ik in principe geen problemen aangezien er niets met de AVI's mis is. En behalve op de pc wil ik af en toe een DVD in een DVD-speler kunnen stoppen. En daar zit het probleem. En ik heb ontdekt dat het probleem nog een fase eerder speelt: Direkt na het converten van de AVI's naar MPG. @Johnny321: Diverse pc's geprobeerd en op standalone DVD-spelers. Het converteren van de DIVX zal ik nog eens proberen een andere pc, aangezien de AVI's zelf in orde lijken tijdens het afspelen. @EXFED: De reparatie met VirtualDub ga wel proberen, maar het is wel vervelend als ik dat bij meer DVD's moet gaan doen. Bedankt voor de reakties tot zover. Meer ideëen altijd welkom.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...