Ga naar inhoud

Dropped frames tijdens capturing


Aanbevolen berichten

Heb net een gloednieuwe computer: dual core, Asus moederbord 2GB RAM etc. Hierop heb ik Adobe Premiere 2.0 geinstalleerd en aangegeven dat hij in PAL (25 fps) moet capturen. Ik krijg nu elke paar seconden een dropped frame en dus een tik in het geluid. M'n Camera is een Sony met Firewire uitgang. Op m'n oude computer werkt alles prima: niet één dropped freempje. Heb ook Windows Moviemaker geprobeerd en ondanks dat die geen dropped frames rapporteert (kan hij niet) zie ik dat ook daar hiaten in zitten. Iemand een idee hoe ik erachter kan komen waar dit nu aan ligt? Ik heb een vermoeden dat het wel eens aan de firewire kaart kan liggen (het is een kaart met twee firewire en 3 usb poorten gecombineerd).
Link naar reactie
O, wat is dit forum toch een uitkomst! Klopte helemaal. Om het verhaal af te maken: website is http://support.microsoft.com/kb/885222/nl. Hierin staat: "Nadat u Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2) op uw computer hebt toegepast, nemen de prestaties van uw 1394a- of 1394b FireWire-apparaten sterk af. Een voorbeeld van zo'n apparaat is een S400 digitale camera". Ik hoefde alleen maar het pakket Update voor Windows XP (KB885222) te installeren en de problemen waren over. Erg bedankt. Ik slaap weer wat beter vannacht! :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...