Ga naar inhoud

video bewerking


Aanbevolen berichten

Ik wil een tweede HDD aanschaffen voor video bewerking. Nu ben ik aan het twijfelen welke ik moet nemen namelijk een Enterprice WD2500YS of een Desktop WD2500KS HDD De WD2500YS heeft snellere seek tijden, maar word gebruikt in servers en netwerken. Kan ik deze toch gewoon gebruiken als tweede schijf of is de Desktop WD2500KS toch beter voor video bewerking.
Link naar reactie
Snelheden en acces zijn totaal niet intressant aangezien deze tegenwoordig snel genoeg zijn, zoals al eerder gezegd merk je er niets of bijna niets van. Wat intressanter is betreft de levensduur, deze is van "zakelijke" modellen meestal langer. De waarde wordt opgegeven als MTBF (mean time before failure) in (honderduizenden) uren en staat meestal wel vermeld bij de technische gegevens. Je moet dat niet als een absolute waarde zien maar meer als een indicatie van de te verwachten levensduur en zeker binnen 1 merk kun je wel zeggen dat een schijf met een hogere waarde een langere te verwachten levensduur heeft dan 1 met een mindere waarde. Het kan lonend zijn om daarom een zakelijk model te keizen ipv een gewone desktop-home versie, tis maar net hoe belangrijk je de data vind en/of deze uniek is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...