Ga naar inhoud

2 vraagjes


anoniem

Aanbevolen berichten

hoi ik hier, heu ik heb [color=red:c7805ed082]XXXXXX XXXXXX[/color:c7805ed082] gedownload en ik sta op het punt om die op DVD te zetten, maar ik heb twee probleempjes. 1. ik heb de film in twee delen namelijk CD 1 en CD 2 als ik die bestanden op de DVD wil zetten (los achter elkaar) zal de DVD speler ze dan wel (vloeiend) achter elkaar aan afspelen? en zo niet ho dan wel? 2. ik moest er ook nog 2 codecs voor downloaden om hem op de pc af te kunnen spelen, maar als dat zo is kan ik het dan wel gewoon op de DVD-speler afspelen? Een antwoord zou heel welkom zijn er is wel een bepaalde "deadline" voor wanneer ik m af moet hebben, maar in ieder geval als het antwoord zo snel mogelijk kan, heeeeeel graag :wink: groetjes: Ikkes
Link naar reactie
Een normale video-dvd is op een bepaalde manier in elkaar gezet dat men authoring noemt. Er zijn dvd-spelers die ook data-dvd's voorzien van .avi bestanden met DivX/Xvid codering kunnen afspelen. Afhankelijk van hetgeen je hebt zul je moeten kiezen welk type dvd je wilt maken. Authoring is goed mogelijk met b.v. DVD Author van www.pegasys-inc.com , maar ook met een uitbreiding van het bekende brand-programma Nero. Succes.
Link naar reactie
Avimux Gui gebruiken. (Google, en gratis), die bindt de 2 delen aan elkaar binnen luttele seconden en zorgt voor een vloeiende overgang (mits de twee delen afzonderlijk ook direct na elkaar opvolgen). Daarna via ConvertXToDVD de avi omzetten met eventuele ondertitels + menu en je hebt een pracht van een dvd'tje! :lol: Oh en nog iets...het antwoord op vraag 2: De codecs die je nodig hebt voor je pc zijn zuiver 'afspeelcodecs'. Als je standalone dvd-speler ook avi's kan afspelen is er denk ik niets aan de hand, anders zul je met ConvertXToDVD of een soortgelijkend programma de avi's moeten omzetten naar DVD-formaat, want je dvd-speler bezit immers niet dezelfde codecs. Wanneer je dvd-speler wel avi's (DivX en XviD) kan aflezen dan kun je ze zo branden alszijnde een avi op een dvd-schijfje. Als je dan ook eventuele ondertitels erbij wil zetten dien je de .srt file dezelfde naam te geven als je film bijvoorbeeld: 'Mijnfilm.avi' en 'Mijnfilm.srt'.
Link naar reactie
nou in ieder geval harstike bedankt voor de hulp en ik zal zeker fftjes kijken [color=red:13ca22a248]EDIT/RW: Ondertitels hebben copyright en het aanbieden van deze op een website is dan ook verboden, het vragen om een link naar een dergelkijke site stel ik dan ook op 1 lijn met het vragen naar een warez link en dat is alhier niet toegestaan. Als je goed gaat zoeken dan zul je ook, voor zover ik weet, geen enkele nederlandse website vinden waarop subs worden aangeboden. Een tweede puntje: het is in nl dan welliswaar niet verboden om een film te downloaden maar of het moreel te verantwoorden is een ander verhaal. Je kunt je vraag ook stellen zonder te vertellen dat je een roofkopie van de laatste bioscoophit hebt gedownload Er zijn veel mensen die het niet eens zijn met jouw opvatting wat moreel acceptabel is en een dergelijk gestelde vraag lokt alleen maar beklag uit vanuit deze groep mensen.[/color:13ca22a248] ik heb al ondertitels gevonden ik wil nu alleen graag weten hoe ik ze aan de praat krijg. ik heb ze in dezelfde map geplaatst dezelfde naam gegeven als het filmbestand en ik kan er niks mee!! :( het pictogrammetje ziet er uit als zo`n miniatuur venstertje op een blaadje volgens mij gaf ie het zo aan als de computer er niets mee kan of het type bestand niet herkent ofzo :-? . nou ja zo`n pictogrammetje dus please help me :wink: :wink: :wink: ikke
Link naar reactie
[color=blue:c331d101b5]Edit: dit is niet zo slim..........[/color:c331d101b5] maar ik ga hier verder niet op in hehehehe. Eh ondertitels (.srt) bestanden kunnen alleen bij .avi bestanden worden geplaatst en gelezen. Deze kun je dus niet bijvoegen bij dvd-bestanden als zodanig, wel invoegen met converteerprogramma zoals ConvertXToDVD (Google). Wil je m gewoon als .avi en als .srt laten staan in dezelfde map dan is dat ook goed en dan dien je gewoon een softwareprogramma te downloaden zoals BSplayer pro. Selecteer hiermede je .avi bestand en aangezien de ondertiteling in dezelfde map zit en dezelfde naam zal deze ook automatisch worden getoond.
Link naar reactie
Tja, nou dekt iedereen zich tegenwoordig in mbv het torrent systeem en waarschijnlijk als ik goed ga zoeken dan zal ik er toch wel weer een paar vinden die geeneens via torrents werken maar algemeen gesproken is het feest van ongelimiteerde subtitle sites sinds een jaar of 2 over. Het grootste deel van die sites is toen van het web gehaald en er zijn er niet veel daarna geweest die het nog aandurfde. Mijn commentaar is in dit geval dan ook niet dat van een politie agent die iemand op de vingers tikt en desnoods bekeurd maar is meer een begeleidende hand aan een nieuw lid die nog niet heelmaal op de hoogte is met het feit dat de firma BREIN ook hier meeleest(!) en dat er gerust wel het eea getollereert word maar dat daar wel een grens aan is. Opzettelijk en eigenlijk zonder enige reden oplepelen wat je allemaal download is niet nodig voor de vraagstelling en roept geheel onnodig de aandacht op dit forum van brein en consorten en daar zitten we niet op te wachten. Er kan hier best een hoop zolang je maar even nadenkt VOOR je de vraag stelt en je vraag zodanig aanpast dat niemand anders daar bezwaar tegen kan maken. Men realiseerd zich meestal niet dat het voor een opsporingsinstantie erg makkelijk is om te zoeken: je hoeft alleen maar te googelen op "download" ,"torrent" , en nog een paar voor de hand liggende kreten en dat icm de titel van een recente film en je struikelt over de links. Het is niet C!T 's ambitie om op die manier in een dergelijk lijstje met zoekresultaten van google terecht te komen.... De blauwe edit: ik weet nu al waar je het over hebt, en met wat gedegen verder zoeken is er denk ik nog veel meer over je te vinden. Als het ff voor je tegen zit kan ik morgen bij je op de stoep staan om koffie te komen drinken..... :wink: Denk daar aan als je wat post. Merkwaardige smaak heb je trouwens?: Faces of death, spetters, prince of darkness,saw,cars,inner space(=wel erg leuk!), scanners?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...