Ga naar inhoud

DVD maken van bestanden


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste lezer(es), Een vriend van mij kwam bij mij met een harde schijf waarop het bestand stond van een DVD. Een map OpenDVD en een map Video_TS. Hij vroeg mij, of ik daar een DVD zou kunnen branden, die in de meeste DVD spelers te zien zou zijn. Dit heb ik nog nooit gedaan........ Ik heb het programma Nero. Na veel proberen is het mij niet gelukt. Weet iemand of dat kan en hoe ? Theo
Link naar reactie
Om met Nero een dvd-video te kunnen branden, heb je het resultaat nodig van het dvd-authoring proces en dat is gewoonlijk aanwezig in de VIDEO_TS map. Binnen Nero kies je voor dvd-video, waarna je de inhoud van je VIDEO_TS map naar de VIDEO_TS map sleept die Nero aanbiedt als onderdeel van de dvd-video compilatie. Kijk ook eens in de handleiding van Nero. (Apart te downloaden, ook in het Nederlands verkrijgbaar.) Succes!
Link naar reactie
Ik heb gedaan, wat je schreef en het werkt, tot mijn verbazing, perfect. De map OpenDVD heb ik niet gebruikt en de bestanden in de map Video_TS op schijfje gebrand. Nu het volgende; Zelf werk ik met HDV video. In Premiere maak ik alles klaar en maak er een .wmv bestand van. Dit kan ik bekijken op mijn pc en in mijn mediacentre. Ziet er prachtig uit. Kan ik van dit .wmv bestand op soortgelijke wijze een video DVD maken ? Theo
Link naar reactie
Aanvullend: op een video-dvd kan geen HD-resolutie materiaal staan, bij een gewone dvd kan er op zijn hoogst 720x576 aan resolutie. Dat is voldoende voor mooie kwaliteit video maar het is geen HD. Wil je hd video op een schijfje dan zul je moeten beginnen met een hd-dvd brander of blueray brander en aanvullend voor het afspelen ook een hd-dvd speler of blueray speler en dat alles natuurlijk icm een hd TV die die prachtige hd resolutie in volle glorie kan weergeven. Voor een hdv camcorder is dat overigens 1080i resolutie,de mooiere, en ook duurdere, variant. De oplossing zoals jij hem momenteel uitvoert(wmv naar een pc/mediacentre) is op dit moment miz. nog steeds de meest vriendelijke voor de portemonaie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...