Ga naar inhoud

Beeld met schuine strepen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een AVI-film gedownload (vermoedelijk van tv opgenomen, maar dat weet ik niet zeker) en bij het afspelen zie ik een soort van schuine strepen door het beeld. Voor de wiskundigen onder ons: ik schat in dat, gezien vanaf de onderkant van het beeldscherm, de schuine strepen in een hoek van tussen de 85 en 90 graden van linksonder naar boven lopen. Het lijkt wel een beetje op een keurig omgeploegde akker met bulten en geulen (reliëf). Het beeld is wel te onderscheiden maar het geheel geeft een wat onrustig en trillerig effect. Mijn vraag is of iemand weet of je die schuine strepen er uit kan halen? En zo ja, hoe? Ik ben een complete newbie op dit gebied dus aub geen verschrikkelijk technische verhalen
Link naar reactie
Er zijn twee mogelijkheden, of de film is gewoon corrupt, of je codecs op je systeem (die de digitale info omzetten naar film) zijn brak. In het laatste geval moet je de codecs verwijderen van je systeem. Herinstalleer dan niet een codec pack (zoals Kazaa codec pack etc), maar alleen de codec waarmee de film mee is gecodeerd. Om daarachter te komen, gebruik Gspot (handleiding vind je in de FAQ videobewerking). Succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...