Ga naar inhoud

video 8 tape op dvd branden


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben oude home-video's, video8 films van Sony aan het branden op mijn dvd-recorder. Hiervoor heb ik een Sony camcorder aangesloten op de dvd-recorder, een LG. Met de recente video 8 films gaat dat prima (eind jaren '90), maar met de wat oudere films (eind jaren '80, opgenomen op een jaren '80 filmcamera )kan ik de films wel goed afspelen via de camcorder naar de dvd-recorder maar bij het branden geeft de dvd-recorder de melding dat ze zijn beveiligd, en neemt dus niet op. Kent iemand dit probleem? groeten, Michel
Link naar reactie
Macrovision antikopier beveiliging is wat je dwars zit, het werkt doordat bepaalde timings signalen in video opzettelijk "van tijd" worden gezet of zelfs ontbreken. tv's hebben er geen last van en tonen een gewoon beeld maar opname apparatuur heeft er wel last van en (tegenwoordig) weigert (door de industrie verplicht)dienst maar zelfs als de recorder wel opneemt dan neem je alleen maar verkreukelde rommel op. De dvd recorder ziet macrovision beveiliging terwijl die niet aanwezig is om dat vermoedelijk de kwaliteit van het signaal wat van de tapes komt zo slecht is. De macrovision detector in de dvd recorder ziet verkreukelde timing en neemt aan dat de video beveiligd is. Althans: dat is een mogelijkheid, heb het zelf ook al eens gehad met oude video8 tapes (dus nog van voor HI8). Je kunt proberen het signaal te verbeteren,bv. betere kabels-bij voorkeur S-video ipv de minderwaardige composiet (gele tulp stekker). Je kunt ook proberen de camera een schoonmaakbeurt te geven met een reigingstape-ik heb ze niet zo lang geleden nog wel bij de mediamarkt gezien/gekocht van Sony : V8-25CLD, compatibel met 8/HI8 en D8. Kun je er niet aankomen dan wil een splinternieuwe 90 minuten tape 1x door de camera laten lopen op de opname of afspeel stand ook wel eens de truuk doen, die nieuwe tape moet je daarna(als de truuk gewerkt heeft )weggooien aangezien daar dan dus de bagger op zit afkomstig van je koppentrommel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...