Ga naar inhoud

Hoe digitaliseer ik mijn hi8 bandjes op mn computer?


Aanbevolen berichten

Waarom zou de computer een alert moeten geven als je een analoge kabel aansluit? De pc kan niet zien dat ij een camcorder aan je analoge ingang hebt gehangen. Je zult een capture rpogramma moeten opstarten, bv moviemaker (zit in winxp) zal via de capture optie laten zien wat er op de analoge ingang van je video-in aansluiting binnenkomt en uiteraard kun je dat dan ook opnemen.
Link naar reactie
bedankt voor je reactie. mijn laptop is weg ter reperatie dus kan even niet verder helaas, ik weet wel dat er een s video out opzit, kom er dus achter dat hier niks op aan kan sluiten(input). Ik heb nu gemaild naar de fabriek om te vragen of er firewire opzit omdat ik mijn laptop even niet kan bekijken. Hoop dit snel te weten.
Link naar reactie
Om analoge video beelden te kunnen inlezen moet je minimaal over een video edit kaart of tvkaart beschikken.Er zijn er velen van dit soort kaarten nog in omloop maar nieuwe versies worden er bijna niet meer gemaakt.Er zijn diverse sites om te bezoeken ik zelf maak gebruik van Pinnacle Studio 10 .(pinnacle.com)Andere merken op dit gebied zijn Magix / Ulead / Terratec / Canopus etc.Het direct aansluiten aan een PC werkt dus als Analoog of Digitaal.(ieee1394).Mocht je meer te weten komen over dit onderwerp bezoek dan de site www.jr-video.nl eens.Als je via google / video zoekt kom je heeel veel sites tegen. GJG
Link naar reactie
Ah, zoals hierboven met als aanvulling; je zult een extern capture doosje moeten kopen, je kunt in een laptop geen kaart inbouwen. Die zijn er in USB(2) of firewire, de firewire variant levert doorgaans een betere kwaliteit video op en je eindigd dan met avi video op je pc in de DV standaart waarna je het in ieder video programma naar keuze kunt verder bewerken. DV-avi is veruit te verkiezen boven alke andere vorm van video aangezien het een echte standaart is, het geeft wel grotere bestanden maar als de uiteindelijke uitvoer dvd zal worden dan zijn deze dv-avi bestanden tijdelijk en kun je na het afsluiten van een project de dv-avi bestanden verwijderen. DV-avi is 13 GB per uur video. Bij de usb variant krijg je meestal mpeg2 video op je pc en deze is niet zo'n "standaart" en kan niet in ieder willekeurig programma bewerkt worden, het neemt doorgaans wel minder ruimte in beslag en veel van deze doosjes kunnen ook direct opnemen in het dvd formaat. Het voordeel is dat je zo na capture (min of meer)direct een dvd kunt aanmaken en de video niet meer hoeft te comprimeren tot mpeg2/dvd formaat, deze compressie stap kost meestal flink wat tijd(minimaal enige uren), het nadeel is dat de kwaliteit van de dvd lager wordt dan via het systeem dv-avi en compressie naar mpeg2/dvd Voor een goede kwaliteit video zal ook de usb aansluiting op je laptop wel usb2 moeten zijn, met de oude usb1 gaat het wel maar is de kwaliteit meestal flink beperkt. De firewire variant is wel meestal iets duurder.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...