Ga naar inhoud

dual layer en Nero 6


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:0b64dc732b="jbiggie"]Op de nieuwe staat Nero6. Die zou volgens de vorige eigenaar dual layer meoeten branden. Indien ik er een dual layer dvd indoe ziet nero echter maar 4,7 GB. [/quote:0b64dc732b] Dus [url=http://ww2.nero.com/nero6/enu/nero-up.php]Nero 6.6.1.4[/url] in Windows XP SP2? Dat Nero ook deze info op de site van [url=http://www.nero.com/enu/PR_2005_02_22.html]Nero.[/url] Om het probleem te analiseren download je Nero [url=http://ww2.nero.com/nero6/enu/Info_Tool.html]Info Tool.[/url] Plaats een dvd rw in je dvd rewriter. Als je ingelogd bent via een beperkte rechten account, start je dit programma met de rechter muisknop > Uitvoeren als. En kies een account met systeembeheer rechten. Selecteer je dvd rewriter. Klik op tabblad Disk. Welke grootte wordt er getoond bij Blank Capacity? Het kan evengoed nog nuttig zijn te weten welk merk/type dvd rewriter je gebruikt.
Link naar reactie
[quote:67d66ed710="jbiggie"]De auteur geeft dan aan dat ik een image moet maken, ik kan echter allen maar iets wat erop lijkt zien als:write to harddisk. Is dat wat de auteur bedoelt?[/quote:67d66ed710] Waar geeft Nero dat precies aan? Hier heb ik een iets duidelijker [url=http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=73084][HOWTO] Het kopieren van video DVD's[/url] met afbeeldingen erbij.
Link naar reactie
Ik begin met nero Smart start en geef aan dat ik dvd video wil maken. Dan doe ik add video files. Het programma gaat rekenen en geeft aan dat de inhoud te groot is. Ik kan echter wel door gaan. Dan krijg ik een menu scherm, vervolgens een previeuw. Vervolgens Burn options, met wederom een waarschuwinf dat de burn device te weinig ruimte heeft. Ik kan evt kiezen voor write to harddisk, volume name en recording settings. Ik hoop dat je hier iets mee kunt
Link naar reactie
[quote:2b0892008e="jbiggie"]Ik kan evt kiezen voor write to harddisk,[/quote:2b0892008e] Dus nog geen vraag welke naam en in welke map je 'm wilt plaatsen? Maar ik denk dat we even een stap hebben overgeslagen. [quote:2b0892008e="jbiggie"]Bij disk info geeft het programma aan dat hij ruim 8 gb opslagruimte herkent.[/quote:2b0892008e] Dus volgens tabblad Disc van Nero InfoTool is je dual layer dvd ruim 8 GB groot. [quote:2b0892008e="jbiggie"]Ik begin met nero Smart start en geef aan dat ik dvd video wil maken. [/quote:2b0892008e] Dus als DVDVidedeo1_DVD – Nero Burning ROM is gestart, welke grootte toont deze dan bij het gele en rode streepje? En wordt daar rechts onder jouw type DVD brander correct getoond? Want ik heb zelf ook een dual layer brander en ook Nero 6.6.1.4. Bij mij toonde deze daar bij rood en geel ongeveer 4.5 GB. Maar daarbij stond er de type van mijn DVD-speler. Dus ging ik in Nero naar Recorder. En selecteerde bij Choose Recorder mijn DVD-brander. Toen wijzigde de grootte van het rode streepje ineens naar ruim 8 GB. Om precies te zijn 8152 MB. En ook stond nu rechts onder mijn merk/type brander. Dus dat zou je nog kunnen proberen.
Link naar reactie
[quote:e2e318bc2a="jbiggie"]Ik begin met nero Smart start en geef aan dat ik dvd video wil maken. Dan doe ik add video files. Het programma gaat rekenen en geeft aan dat de inhoud te groot is. Ik [/quote:e2e318bc2a] Waar je bestanden kan toevoegen zie je onderaan een balkje wat aangeeft hoe vol de dvd straks gaat worden. (of hoeveel ruimte je nog over heb.) Rechts daarvan staat een keuzevakje met; "DVD5" en "DVD9" Jij moet dus die DVD9 kiezen. Op een DVD5 kan maar 4483Mb, echter past op die DVD9 8152Mb. In jou geval moet je die DVD9 dus kiezen. Ik gebruik overigens ook Nero 6.6.0.14 :wink:
Link naar reactie
Ik krijg in Nero Vision Express alleen maar een balk groen tot 4,7. blauw tot 7,9 en verder rood. Ik kan in disc info wel kiezen voor het DL station, dat herkent hij dan maar bij acceptatie verandert in de balk niets, wat bedoel je overigens met ik ga naar Nero naar recorder, verwissel je dan van programma?. het vakje dvd5 of dvd 9 zie ik helemaal niet
Link naar reactie
[quote:2a7106a210="jbiggie"] wat bedoel je overigens met ik ga naar Nero naar recorder, verwissel je dan van programma?[/quote:2a7106a210] Ja, naar Nero Burning ROM. Want bij mij staat video DVD maken niet in Nero Smart start. In Nero Burning ROM kun je klikken op Recorder en Choose Recorder. Zie deze afbeelding, waarop je ook DVD9 kunt zien [img:2a7106a210]http://img514.imageshack.us/img514/2543/nerochooserecorderhd2.jpg[/img:2a7106a210]
Link naar reactie
Hallo, Ik heb inmiddels een Nero brandprogramma, expres6 gevonden, daar kan ik inderdaad de aanwijzingen toepassen die jullie me gaven, express kon echter niet met het formaat overweg. Daarom heb ik de orginele film eerst via smartstart gehercodeerd waardoor een map Video TS ontstond. Die kan via Nero express iets ingekrompen worden en wordt nu gebrand, het lijkt er nu dus op dat het lukt, bedankt alvast voor alle tips.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...