Ga naar inhoud

videocompressor wordt niet herkend in Camstudio


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Bij camstudio wordt de videocompressor van Divx en Xvid die ik heb geïnstalleerd en wil gebruiken niet herkend. Zowel Camstudio als de afzonderlijke videocompressors heb ik al gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Maar het maakt niets uit. Hij wil standaard teruggrijpen op de van veel mindere kwaliteit "Microsoft video 1". Wie weet de oplossing? Alvast bedankt.
Link naar reactie
[quote:aea75b21c5="Jaap H"]Welke software voor DivX/XviD is het precies, die je hebt geïnstalleerd? Welke versie van Camstudio gebruik je? Met welk besturingssyteem?[/quote:aea75b21c5] Gewoon de codecs. Respectievelijk 6.4.0/1.1.2 Ik gebruik Windows XP SP2 en eerst gebruikte ik Camstudio 1.0 zonder problemen. Toen trad het probleem op en besloot ik dus de nieuwe versie 2.1.051 te installeren maar dat lostte het probleem niet op.
Link naar reactie
Ik heb geen camstudio maar wat tegen kan werken is de kleurruimte, als daar tenminste een keuzemogelijkheid voor is. Dat zou een keuze menuutje moeten zijn waar je kunt kiezen uit bv RGB16,RGB24,YUY2,YUV12,YUV9. Kleurruimte keuze is een instelling die VOOR de codec zit, als je een kleurruimte kiest waar de codec niet mee overweg kan dan zal de codec verdwijnen uit het keuze lijstje voor codec's. Een bekend voorbeeld is de Intel Indeo codec, deze kan alleen met RGB24 omgaan, als je de kleurruimte insteld op bv YUY2 dan zal de Indeo codec verdwijnen uit het rijtje en niet te kiezen zijn. Divx en Xvid kunnen normaliter goed omgaan met YUY2 maar iig altijd met RGB24. RGB24 is wel minder efficient dan YUV kleurruimtes en veroorzaakt meer cpu belasting bij capture. Houd er ook rekening mee dat screencap programmas vaak gebruik willen maken van een "eigen" codec, meestal vanuit het oogpunt cpu belasting en kleurruimte . Het idee is dat je die dan dus gebruikt en pas later de gemaakte video omzet naar een ander formaat zoals divx-avi.
Link naar reactie
[quote:7249a484d5="rwilligen"]Ik heb geen camstudio maar wat tegen kan werken is de kleurruimte, als daar tenminste een keuzemogelijkheid voor is. Dat zou een keuze menuutje moeten zijn waar je kunt kiezen uit bv RGB16,RGB24,YUY2,YUV12,YUV9. Kleurruimte keuze is een instelling die VOOR de codec zit, als je een kleurruimte kiest waar de codec niet mee overweg kan dan zal de codec verdwijnen uit het keuze lijstje voor codec's. Een bekend voorbeeld is de Intel Indeo codec, deze kan alleen met RGB24 omgaan, als je de kleurruimte insteld op bv YUY2 dan zal de Indeo codec verdwijnen uit het rijtje en niet te kiezen zijn. Divx en Xvid kunnen normaliter goed omgaan met YUY2 maar iig altijd met RGB24. RGB24 is wel minder efficient dan YUV kleurruimtes en veroorzaakt meer cpu belasting bij capture. Houd er ook rekening mee dat screencap programmas vaak gebruik willen maken van een "eigen" codec, meestal vanuit het oogpunt cpu belasting en kleurruimte . Het idee is dat je die dan dus gebruikt en pas later de gemaakte video omzet naar een ander formaat zoals divx-avi.[/quote:7249a484d5] Ik kan dat keuzemenuutje niet vinden. Zowel in de codecinstellingen zelf niet als in Camstudio. Wat zou een goed gratis alternatief zijn voor Camstudio? De kwaliteit van de standaard codec Microsoft Windows Video 1 is van dermate slechte kwaliteit dat de omzetten niet eens loont.
Link naar reactie
Heb je al gezien dat er op de site van camstudio ook een codec wordt aangeboden welke speciaal is bedoeld voor gebruik met camstudio? Waarschijnlijk maakt deze codec erg mooie maar ook erg grote video en het is dan dus zoals ik al zei de bedoeling dat je naderhand de boel omzet naar bv divx Dat omzetten naar divx kun je doen mbv virtualdub. Er is in het programma zelf ook nog de mogelijkheid om de video om te zetten naar flash. Flash is ook kleiner maar het haalt niet de kwaliteit van divx. Overigens; kijk een onder options/program options/troubleshoot , staat bij jou soms het onderste vinkje aan?
Link naar reactie
[quote:b87443df92="rwilligen"]Heb je al gezien dat er op de site van camstudio ook een codec wordt aangeboden welke speciaal is bedoeld voor gebruik met camstudio? Waarschijnlijk maakt deze codec erg mooie maar ook erg grote video en het is dan dus zoals ik al zei de bedoeling dat je naderhand de boel omzet naar bv divx Dat omzetten naar divx kun je doen mbv virtualdub. Er is in het programma zelf ook nog de mogelijkheid om de video om te zetten naar flash. Flash is ook kleiner maar het haalt niet de kwaliteit van divx. Overigens; kijk een onder options/program options/troubleshoot , staat bij jou soms het onderste vinkje aan?[/quote:b87443df92] Nee, die kan ik niet vinden...wat is de link? Het vinkje stond niet aan..
Link naar reactie
[quote:ba7130502b="rwilligen"]Neem me niet kwalijk maar dit begrijp ik niet.... Je gaat naar google, typt camstudio, de eerste link in de resultaten is de website en op de hoofdpagina staan 2 links: 1 voor camstudio en 1 voor de codec. Leg mij eens uit hoe je dit niet kunt vinden....[/quote:ba7130502b] Ja dat is gek. Ik zat op Redersoftware (fabriekant meen ik). Er bestaat nog een www.camstudio.org site..wist hier niet van. Maar je hebt gelijk. Bedankt! Zal eens kijken of dit wel werkt..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...