Ga naar inhoud

HD export sterke kwaliteits verlies


anoniem

Aanbevolen berichten

Het zit zo: Ik ben een filmpje aan het maken voor school, in dit filmpje komt een sutkje oorlog voor, wat ik zo realistisch heb geprobeerd na te bootsen door het combineren van mijn eigen beelden met een aantal van een film. Hiervoor heb ik een sony DV camera gebruikt. Deze beelden op mijn pc gezet met een gratis programma wat "winDV" heet. De beelden zagen er prachtig uit. Ik heb ze mooi ge-edit in adobe premiere en color correction toegepast, door kleuren weg te halen met saturation (bewuste kleurverlies), het wat donkerder te maken met Brightness en met contrast het in balans brengen. Het zag er prachtig uit in het voorbeeldje. Nu wou ik dus de boel exporteren daarvoor koos ik "Microsoft DV AVI" Met D1/DV NTSC (0,9). Alleen hier trad al meteen behoorlijk kwaliteits verlies, alles was veel korreliger met name het gras en de kleinere details op de achtergrond. Vergeleken met de oorspronkele gecapturde had de export een behoorlijke kwaliteits verlies ondergaan. Het ligt niet aan de kleurenbewerking want een vers bestand onbewerkt wat ik epxort heeft dezelfde kwaliteits verlies. Toen heb ik dit lagere kwaliteits bestand met ViritualDub gecompressed met de DivX6 pro codec op maximale kwaliteit en toen heb ik hem in me dvd speler gedouwd. Het eindresultaat op de TV vond ik maar matig, en van het is het net niet kwa kwaliteit. De close ups zien er op zich nog wel goed uit maar sommige stukken gras en bladeren op de achtergrond veranderen zo'n beetje in blokken. Heeft iemand enig idee hoe ik mijn bewerkte film op maximale kwaliteit kan exporteren dus tenopzichte Totaal filmpje: http://www.filefactory.com/file/75eeab/ (scroll naar het midden en druk op [b:d4f7a6863b]Download for free with FileFactory Basic[/b:d4f7a6863b] dan even wachten tot de advertisment weg is duur een paar seconden, en dan weer naar het midden scrollen en druk op clickl here to begin your download). Of deze direct: http://dl038.filefactory.com/dl/f/75eeab/b/9/h/99965f214897aad2/ Kortom Er treed na het exporteren uit Adobe Premiere 2.0 al kwaliteits verlies op, en na divx compressie weer een beetje, waardoor van mij scherpe beelden een wazzige troebele troep overblijft. Wat me zorgen baart is dat dat er al direct kwaliteits verlies optreed? Ik zat er aan te denken dat de codec kapot is ofzo. Weet iemand dus hoe ik deze kwaliteits verlies kan voorkomen bij de export uit Adobe premiere? Of ik iets anders als Microsoft DV AVI moet gebruiken als export? -Groet Charlie P.S. Commentaar en kritiek is altijd interresant voor de forumgangers die het filmpje hebben gezien.
Link naar reactie
Exporteer em es als DV-AVI (PAL); maak wat screenshots van je instellingen, en zet ze hier neer. Upload ook een filmpie in DV-AVI (pal) en niet in DivX formaat; want dan valt er niks te zeggen over de kwaliteit van de export van Adobe. btw; reactie op vijandelijk vuur is volgens mij plat gaan liggen, en nie appelig naar voren kijken :P
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...