Ga naar inhoud

Pinnacle moviestudio of Dazzle?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een aantal dierbare oude videobanden overzetten op cd/dvd via de computer. Mijn videorecorder heeft een scart-out en analoge aansluiting, maar geen rood/geel/wit tulpstekkeraansluiting) Ook wil ik met mijn Sony MiniDV-handycam bestanden via de pc overzetten op de DVD, maar op de handycam zit een USB-aansluiting. Je kunt nu uit diverse Dazzle's kiezen, diverse PinnacleMovieStudioboxen etc.. De bewerkingen zullen plaatsvinden op een laptop, dus alleen externe apparatuur. Wie o wie kan mij vertellen/raad geven op dit gebied. ik wil graag de Dazzle of Moviebox kopen die het meest geschikt is voor bovengenoemd werk. De prijs doet er niet toe, die is van ondergeschikt belang. Ik wil graag het beste dat beschikbaar is. Alvast bedankt :wink:
Link naar reactie
Je camera heeft geen DV out zeker? Wat is het exacte typenummer van je camera? Er zijn kabels te koop die van SCART naar SVHS gaan. Dat zou genoeg zijn, echter ik zou sterk adviseren om een camera te lenen met DV out via IE1394 (=firewire) want dan haal je beeld en geluid binnen op DV kwaliteit. Analoog is het in het slechtere TV formaat (576 pixels) Digitale video kost veel geheugenruimte en veel processor kracht. Dat zijn 2 dingen die een laptop NIET heeft. 1 uur digitale video kost 11 gigabyte aan data. Je bent misschien beter en goedkoper uit met een losse DVD recorder met een harde schijf? Als je het toch op een laptop wilt doen dan: [a] Vraag geld terug regeling aan de winkelier want hardware / software van Pinnacle vraagt erg veel rekenkracht en ik voorzie wel dat het niet werkt op een laptop.. Mocht je laptop snel genoeg zijn: [b] De usb kaart PCTV 310e is een goede koop, 130 euro ofzo en deze kan je analoge beelden digitaliseren naar je laptop. Tot slot, er zijn firma's zoals de Hema die het ook kunnen. Dat is soms goedkoper en handiger. DVD's maken op basis van banden is een vak. Bandjes gaan 20 jaar mee...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...