Ga naar inhoud

Stilstaand beeld tussen geknipte scenes


anoniem

Aanbevolen berichten

In TMPGEnc Author een DVD samengesteld. Her en der geknipt in scenes. Wat mij opvalt, bij de overgang van de ene scene naar de andere, blijft het beeld kort bevroren stilstaan aan het eind van de scene. Opvallend is, dat dat alleen gebeurt in mijn standalone DVD spelers, JVC en Panasonic en Pioneer. Als ik dezelfde DVD afspeel in mijn Pioneer DVD brander/speler in de PC, dan gaan de scenes naadloos in elkaar over. Nog een gouden tip, om dit probleem te ondervangen?
Link naar reactie
Gebruik je soms versie 2.0? Probeer het eens met 1.6 2.0 heeft smart rendering waardoor je kunt knippen buiten de keyframes (I frames) , het is een eigenschap uit de voormalige tmpg editor die nu is geintegreerd in author. Ook editor had (soms) dit probleem. Als je knipt op een frame zou je het probleem niet hebben, versie 1.6 kan alleen knippen op een I frame dus dat kan niet misgaan. Ik heb geen 2.0 en weet dus niet of in 2.0 wordt aangegeven op wat voor frame je aan het knippen bent, wellicht kun je in de voorkeuren het smart-renderen uit zetten?
Link naar reactie
Ik heb versie 1.6. Dus daar ligt het mogelijk niet aan. Van mijn HD/DVD-recorder weet ik, als ik knip in een bestand op de HD en vervolgens kopieer naar een DVD-R, dan moet ik copieren en branden in real-time, om vloeiende overgangen te krijgen. Copieer ik high-speed, dan gaat het ook niet goed, stilstaande beelden tussen de geknipte scenes. Ik brand ook in de PC op de laagste snelheid, 4X.
Link naar reactie
Het was van oorsprong tv-opnames op videoband. De videoband in zijn geheel overgezet naar HD en vervolgens in de recorder overgezet/gebrand naar dvdr. Dvdr in de PC overgezet naar de HD en in TEMPGEnc Author geknipt. Eindresultaat op een dvdr gebrand. In de PC goede weergave, in diverse dvd spelers een vriesmoment aan het einde van elke scene, daar waar geknipt is.
Link naar reactie
Ik denk dat de mpeg codering van de hd-dvd recorder de oorzaak is, mogelijk is de GOP structuur van de mpeg files die de recorder produceerd niet helemaal optimaal of volgens de norm. Mpeg2 bestaat uit I ,P en B frames en 1 serie van I,P en B frames wordt een GOP (group of pictures) genoemd. Voor een dvd is er een norm voor de GOP stuctuur en volgorde vastgesteld maar daar wordt door encoders wel eens mee gerommeld, meestal gaat het goed maar vooral bij wat jij doet kan zoiets misgaan. De instelling voor de opname kwaliteit/opnameduur kan de oorzaak zijn, vooral de LP(longplay) instelling van dvd recorders maken een rommeltje van de GOP structuur, de GOP structuur en vooral lengte zijn van invloed op de efficientie van de mpeg encoder en naar mate er meer video in GB moet passen wordt er meer mee gerommeld. Je zou dat kunnen testen door het ruwe materiaal zoals het van een dvdr komt eerst te hercoderen met bv TMPGenc 2.5 (via een template uit de wizzard;pal VBR+mpeg1-II audio)en pas daarna knippen en bewerken tot een dvd met author. Is wel ff wat werk maar niet gecompliceert om uit te voeren. Als het dan wel goed gaat lijkt de oorzaak me duidelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...