Ga naar inhoud

Filmfragment (mpeg2) editten


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb met mijn Hauppaugge Win-Tv kaartje een tv-programma opgenomen (DVD Standard formaat) en wil deze Eurosprtuitzending nou editten . De pauzes eruit knippen dus. Nou heb ik de volgende vragen: Waarom staat er in windowsXP bij (bestands)'type' niet mpeg2, maar 'filmfragment ? En met welk programma kan ik deze opname makkelijk editten ?
Link naar reactie
Wederom bedankt. Tja waarom wil ik het weten en zien? Het is nu ik er zo over nadenk niet super-essentieel idd. :lol: Maar soms vind ik het handig om te weten ivm met welke tool ik moet gebruiken als ik iets wil bewerken. Ook: Laatst wilde ik een .cfg bestandje van een spel aanpassen ivm framerate problemen en dat kon ik niet vinden. Het was toen handig geweest als ik via Extra>>mapopties>>bestandstypen het bestandstype had kunnen laten zien. En nu kan ik dat dus. :)
Link naar reactie
Mpeg 2 heeft een complexe structuur, meer dan bij avi. Als windows betrouwbaar de eigenschappen van een mpeg2 moet tonen dan moet er eigenlijk eerst een stukje van de video gerenderd worden. Dat kost snelheid van het systeem en kan problemen veroorzaken, daarom wordt het niet getoont. Als je dergelijke eigenschappen wilt weten kun je het beste even met Gspot kijken, die geeft alle eigenschappen van de meest uiteenlopende videoformaten weer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...