Ga naar inhoud

inladen in Adobe Premiere mislukt


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik kan een videofragment niet inladen in Adobe Premiere v7. Dit is opmerkelijk want andere fragmenten zijn op dezelfde manier gecaptured in avi en zonder compressie in dv-formaat. Ik zie een balk met "importeren" waar geen voortgang in zit en kan slechts annuleren. Weet iemand raad? Zie ook mijn vraag: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=166856 Aanvankelijk dacht ik dat het met hapering (te weinig frames) van het beginshot te maken had, maar dit weggeknipt te hebben met Moviemaker is het probleem er nog steeds.
Link naar reactie
[quote:d3c10c00b7="Johnny321"]Je zou kunnen proberen te openen in VirtualDub; Full Processing Mode; Compression: DV-AVI. Dan hercodeert íe het opnieuw; en misschien dat ie em dan wel pakt.[/quote:d3c10c00b7] DV-AVI zie ik niet staan bij compression onder het kopje video. Standaard staat ie daar op no compression, en dit is goed want wil (nog) geen kwaliteitsverlies. Ik ben er trouwens achtergekomen dat ingelade gedeeltes soms ook niet volledig zijn, dat ik bijvoorbeeld maar de helft zie in Adobe.. :-?
Link naar reactie
Als je ongecomprimeerd kiest krijgt je harde schijf een onaangename verrasing want ongecomprimeerde video is ruim 30 MB per seconde, dit itt DV-avi welke 3.25 MB per seconde is. DV-avi is gecomprimeerd en wel volgens de DV norm. Het kan dus wel maar je hebt wel een forse hd nodig voor het opslaan van de video. Dat je dv niet ziet als compressor klopt wel, Vdub kan wel dv-avi openen maar heeft er geen compressor voor. Wil je dat wel dan zul je op zoek moeten gaan naar een dv codec, Main Concept heeft een erg goede maar die is niet gratis. Cedocida is een open source dv codec die in principe alleen als broncode wordt verspreid maar ik heb er een compiled van: http://home.hccnet.nl/r.vanwilligen/Aps/cedocida016.zip Rechtsklik op de inf en kies "installeren" Kwaliteit is best wel goed alhoewel niet zo goed als mainconcept.
Link naar reactie
Bedankt voor de tips. Het omzetten in Virtual Dub werkt inderdaad :-) Raar maar waar. Wat het probleem was weet ik nog steeds niet.. Alles is dus in dv-avi ingeladen, en inderdaad behoorlijk groot. Maar heb een grote harde schijf (zie onder). Na het geheel op dvd gebrand te hebben zal ik het dan ook wissen als project.
Link naar reactie
Moviemaker gebruikt geen Video-For-Windows (VFW) codec maar een directshow codec. Virtualdub kan geen directshow codecs gebruiken, deze heeft een VFW codec nodig. De kwaliteit van de MS directshow codec is wel ok alhoewel (je raad het al) net niet zo goed als die van Main concept. Je kan dus bij nader inzien idd wel dv-avi maken van goede kwaliteit zonder een codec te kopen: exporteren vanuit Vdub in ongecomprimeerd en daarna in Moviemaker openen en exporteren als dv-avi
Link naar reactie
[quote:ea730fd759="rwilligen"]De MS Direct show dv codec. terug naar je probleem; er is iets mis met je fragment, heb je al eens geprobeert het opnieuw te capturen?[/quote:ea730fd759] Ja diverse malen. Zie mijn andere topic hierover: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=166297&highlight= Daarom kom ik niet verder.. :-(
Link naar reactie
[quote:a0e8c99679="rwilligen"]Moviemaker gebruikt geen Video-For-Windows (VFW) codec maar een directshow codec. Virtualdub kan geen directshow codecs gebruiken, deze heeft een VFW codec nodig. De kwaliteit van de MS directshow codec is wel ok alhoewel (je raad het al) net niet zo goed als die van Main concept. [/quote:a0e8c99679] Nog een vraagje dan over dit topic: Wat levert nu de beste kwaliteit op qua compressie: MS directshow of Video-for-Windows?
Link naar reactie
Sowiezo is er principieel geen verschil in kwaliteit tussen de twee technieken, directshow en vfw zijn alleen maar de manier waarop een bepaalde compressie tot stand komt. Een beetje zoals het verschil tussen windows en linux, beide kunnen een goed werkende pc opleveren. VFW is ouder dan direct show en wat microsoft betreft eigenlijk niet meer actueel. De directshow codec van microsoft die standaart aanwezig is levert echt wel goede kwaliteit maar kent geen vfw ondersteuning en is dus niet bruikbaar in programmas die alleen met vfw om kunnen gaan zoals bv Virtualdub. De (of 1 van de ) beste dv codec die er op dit moment is is die van Mainconcept, mooie aan deze codec is dat hij zowel vfw als direct show ondersteund alhoewel het gebruik van de directshow codec automatisch betekent dat je afscheid moet nemen van de microsoft codec want op een windows systeem kan maar 1 directshow codec actief zijn. Wil je de directshow eigenschap van de mainconcept codec gebruiken in bv premiere dan zul je ook zelf expliciet de microsoft codec moeten deactiveren, op het mainconcept forum zijn instructies te vinden hoe je dat moet doen en ook hoe je bv een snel-schakel script kunt maken zodat je on-the-fly kunt schakelen tussen de codecs. Het verschil in beeldkwaliteit tussen de mainconcept codec en de microsoft codec zit hem vooral in het feit dat de mc codec een aantal opties kent die de msoft codec niet kent zoals bv de kleurruimte omvang beperking op 16-235 en voor de decoder het kunnen uitschakelen van YUY2 en/of UYVY kleurruimte. Dat is vooral van toepassing op NTSC video en/of als je de video meerdere malen wilt bewerken met volledige hercompressie. Voor 9 van de 10 mensen voldoet echter de microsoft codec prima...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...