Ga naar inhoud

Storend geluid te horen bij aansluiting met tulpstekkers


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste lezer, Bij het aansluiten van de Hi-8 camcorder met tulpstekkers op de breakout box van de Matrox RT 2500 videobewerkingskaart is een storend (soort zoem) geluid te horen dat die ook opneemt als ik de film overzet naar de pc. Daarna sloot ik met dezelfde tulpstekkers een tv aan op de breakout box en was weer hetzelfde storende geluid te horen. De gele tulpstekker voor het beeld lijkt de oorzaak te zijn. Heeft iemand een oplossing hoe ik van het storende geluid af kom? Bij voorbaat dank voor de reacties !!
Link naar reactie
Misschien zorgt de gele tulpstekker voor een aardlus, dat is namelijk normaal gesproken vaak de oorzaak van een zoem. Is de camcorder aangesloten op de netspanning (eventueel dmv een adapter) bij het overzetten, of gebruik je de batterij? In geval van netspanning zou je eens kunnen proberen met de batterij. Een ander kabeltje zou kunnen helpen, maar ik acht die kans zelf zeer klein. Als dat namelijk het geval zou zijn, zou het beteken dat al die ruis via het kabeltje komt en dus uit de lucht komt. Over het algemeen valt dat heel erg mee. Overigens hoeft die zoem nog geen enkel probleem te zijn, goede audioprogramma's (ik gebruik zelf Adobe Audition 2.0) kunnen op basis van een stuk audio een noise profile maken en vervolgens daarmee de audio opschonen. Dat houd in dat als jij voor de daadwerkelijke opname een lang stuk van die zoem opneemt, en je selecteerd dat in het audioprogramma en maakt er een noiseprofile van, het programma al het geluid wat heel erg daar op lijkt verwijderd uit het fragment. Vooral als de zoem heel erg continu is: hij blijft constant aanhouden, constant volume, en constante toon, is het voor het audioprogramma geen enkel probleem om het vlekkeloos er uit te filteren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...