Ga naar inhoud

Deze maand video camera test in Consumentenbond gids (nov)


anoniem

Aanbevolen berichten

doe je voordeel erbij bij mogelijke aankoop (prijzen eind sept aldus de gids). Beste 3 zijn de Panasonic types 1. NV-GS500EG-S €1050 mini-DV 2. NV-GS300EG-S €730 mini-DV 3. VDR-D300EG-S €900 DVD/DVD-Ram de beste koop staat op 10 met 10. Sony DCR-HC44E €450 mini-DV en de voordelige keuze is; 24. Canon MV900E €300 mini-DV De Panasonics winnen vooral op beeldkwaliteit (allen 3CCD... daardoor?? geen info daarover)), maar daar betaal je dan ook voor. Op 4 , 5 en 6 staan 3 Sony's met goede beeldkwaliteit maar andere zaken minder, kijk of je dat belangrijk vindt. Type + prijzen van die Sony's DCR-SR90E €900 DCR-DVD505E €975 HDR-HC3E €1255 edit: 1. alhoewel de harddisk types in op komst zijn, halen ze het nog niet bij de kwaliteit van de mini-DV. Bewerken blijft een zwak punt (ivm MPEG) en helemaal als er via long play opgenomen wordt (waarom zou je dat op een HD overigens.. ruimte zat zou je zeggen met MPEG?). Mensen die net zo hoge kwaliteit via een HD als via een mini-DV willen hebben moeten dus nog op een volgende generatie wachten! Het is een kwestie van tijd en dat bewerkingsprobleem van MPEG zal uiteindelijk wel opgelost worden (andere of geen compressie? immers meer ruitme op HD's van tegenwoordig). Een familie bezoek aan Canada gaf voor mij de doorslag dit jaar te kopen. 2. op basis van reviews had ik zelf voor de zomer nummer 2 gekocht. Echt klasse beeld, ben zeer tevreden. Ik heb via internet de pris betaald die nu als gemiddeld aangegeven wordt. Via internet ben je nu ca €670 kwijt, en bij Digital Street mag je mag hem ook eerst nog vasthouden. Waarbij ik me wel voor kan stellen dat veel mensen liever naar een "normale" winkel gaan (de grootste groep van de kopers van het onderzoek, slechts een kleine groep kocht via internet). De service van DS is erg goed is mijn ervaring, ik kreeg eerst een verkeerd type (US-versie), omruilen (NL-versie) zonder gezeur.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...