Ga naar inhoud

film afspelen op computer: hoe?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ja, hoe speel je een film af op je computer. Een makkelijk vraag maar het antwoord is moeilijk te vinden. Heb een film op DVD gekocht. Bestanden tonen . VOB; ..IFO; .BAP. Ik begrijp inmiddels dat dat een soort MPEG2-format is? MAAR zowel Windows Media Player als Quick Time player weigeren hem af te spelen. Hoe krijg ik hem draaiend? dank theodosius
Link naar reactie
dank je voor je antwoord Gerben. Ja, zowel Windows Media Player als Quick Time willen dat ik een DVD-decoder koop; het verbaasd mij dat dat er al niet inzat bij de installatie. Ik begrijp dat dat codex plug-in programma's zijn en additionele knoppen en balken geven? Ik heb 'gegoogled' en kom bij een K-Lite Codec Pack 2.72 Full uit (gratis). Geeft dat een andere mediaplayer of de door mij verlangde plug-in (decoder)? Zou het liefst Media Player of Quick Time blijven gebruiken (als dat kan) anders wordt het zo'n rotzooitje. dank theodosius
Link naar reactie
Ik heb wel eens een dvd afgespeeld, die na een bepaalde tijd stopte, dan moest je even terugspoelen, dan kon ie weer een stukje verder, tientallen keren om de film te bekijken. Ook menu's doen het vaak niet of niet goed. Behelpen dus. Powerdvd en windvd zijn niet gratis, maar worden zoals gezegd, heel vaak meegeleverd met videokaarten.
Link naar reactie
bste Gerben Ik ga op zoek naar die vast vergeten CD's onder in een doos (bv WinDVD); lijkt me ook het beste. Nog even wat anders. Als ik in verkenner op m'n DVD-speler ga staan - linker muisknop- eigenschappen- hardware- station-eigenschappen-DVD regio, dan is er geen actieve regio ingesteld. Werkt de speler zo ook of MOET je een regio instellen? dank theodosius
Link naar reactie
Van PowerDVD is er ook een OEM uitvoering, officieel mag een handelaar deze alleen verkopen bij een nieuwe dvd speler/brander maar soms wil een winkel daar wel eens een uitzondering op maken. Wellicht is de winkel waar je (ooit) je dvd speler/brander hebt gekocht. alsnog bereid je een cd te verkopen. Powerdvd oem kost 5 eu oid, je mist met een oem versie wel zaken als AC-3 uitvoer en wat andere geavanceerde zaken maar voor de rest is het een volledig goed werkende software.
Link naar reactie
allemaal erg bedank voor jullie suggesties. Bij een vriend heb ik een WinDVD uit de doos kunnen vissen. Aleen zou ik nog graag weten: "Nog even wat anders. Als ik in verkenner op m'n DVD-speler ga staan - linker muisknop- eigenschappen- hardware- station-eigenschappen-DVD regio, dan is er geen actieve regio ingesteld. Werkt de speler zo ook of MOET je een regio instellen?" dank theodosius
Link naar reactie
Het kan zijn dat ie regiovrij is. En anders kun je een x aantal keren of dagen dvd's afspelen, voordat ie zelf een regio kiest. Ik meen aan de hand van de meest afgespeelde regio. Ik meen dat het ook dan nog een beperkt aantal keren te wijzigen is. Maar zolang je alleen NL dvd's koopt, zul je er nooit een probleem mee krijgen.
Link naar reactie
Goed om te weten Heb ik bij een vriend een WinDVD cd opgehaald, wil hij niet installeren (error: not a required machine). Na een zoektocht bleek dat de CD van WinDVD die je bij aankoop van een computer meekrijgt (oem versie) aan die computer (dmv het bios) verbonden is; dus ASUS WinDVD alleen op computer met ASUS moederbord af te spelen. 't Ja vr gr theodosius
Link naar reactie
hallo Hendrikius Ik heb eens gekeken naar die FAST.DVplayer. Het schijnt: "installs a Direct X filter that turns the "Windows Media Player" into a DIF compatible viewer". Wil dat zeggen dat de Windows Mediaplayer permanent veranderd wordt? Zo ja, kan die dan nog wel wat hij voorheen kon? Ik krijg de idee dattie de codexs van Windows Mediaplayer gebruikt; die moet je dan wel eerst hebben (vaak een te kopen plug-in)? Lees dattie slecht te verwijderen is. http://forums.creativecow.net/cgi-bin/new_read_post.cgi?forumid=56&postid=746163&archive=T dank theodosius
Link naar reactie
Tja, je kunt lang zoeken maar je zult 't niet echt vinden, mpeg2 is nu eenmaal een techniek met licentie en daar moet voor worden betaald. VLC is een uitzondering die gebruik maakt van een maas in de wet en het is nog geeneens duidelijk of die maas wel legaal is. De maas is dezelfde als die LAME gebruikt; de software wordt officieel alleen als broncode aangeboden voor "studie en onderzoek gebruik". De broncode wordt vervolgens door anderen gecompileerd tot werkende software, zo is de makers niets te verwijten, althans dat is de gedachte. Zolang VLC geen functionaliteit heeft vergelijkbaar met commerciele software als powerdvd of windvd zullen deze fabrikanten niet klagen en dat toont dan ook meteen de beperking van VLC; de bediening is , laten we zeggen "spartaans". Andere "gratis" dvd/mpeg2 afspeelsoftware die je zult vinden maakt meestal gebruik van omgekatte cyberlink codecs en is meestal ook behoorlijk manko wat betreft gebruik of kwaliteit. Je kunt echt wel de vergelijking trekken naar Windows: er bestaat legaal geen gratis windows,je zult er voor moeten betalen of heel hard moeten kunnen lopen ( als je de winkel uit rent met de doos onder je arm ;) ) Koop nou maar gewoon een powerdvd pakketje of een nieuwe dvd speler in retail uitvoering dan zit powerdvd of windvd erbij, kost een paar tientjes en dan kun je knap kijken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...