Ga naar inhoud

videobestand kan niet geimport worden in premiere


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een videobestand dat ik wil importen in premiere pro, maar dat gaat niet omdat ik de foutmelding krijg "unsupported audio rate" wat er naar mijn mening op neer komt dat de bitsnelheid een niet ondersteunde grootte heeft. Toen ik ging kijken naar de eigenschappen van het bestand kwam ik het volgende tegen: beeldformaat: 512x384 audio: MP3 130kbps framerate: 23fps datarate: 137kbps en het betreft een divx avi
Link naar reactie
Premiere kan gewoon DivX lezen; geen probleem. Het probleem dat jij omschrijft betreft de audio. Je moet dus ff de audio veranderen. Download [url=http://www.virtualdub.org/]VirtualDub[/url], importeer daar je video in. Audio > Full Proceesing mode Audio > Conversion settings > 16 bit 44khz stereo Video > Direct stream copy File > Save as AVI Succes
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik krijg bij vergelijkbare filmpjes nu iedere keer de foutmelding: "No audio decompressor could be found to decompress the source audio format. (source format tag: 0055)" Met google kwam ik er achter dat dat betekent dat ik niet de juiste codec heb, maar ik heb codecs die mp3 vbr kunnen spelen, want bij spelen decompressed hij toch ook? Of moet het exact dezelfde codec zijn? En zo ja, hoe vind ik dan uit welke dat is?
Link naar reactie
Ik los het nu iedere keer op door het af te spelen met mediaplayer en vervolgens Adobe Audition 2.0 de stereomixer laten opnemen, maar dan moet je dus wel de duur van het fragment wachten want het moet realtime. Adobe Audition kan de video er van wel lezen, maar de audio niet. Ik ga je link lezen, hopelijk staat er iets in wat sneller en makkelijker gaat. Ik heb trouwens met Gspot gekeken wat de gebruikte codec is: Joint Stereo LAME3.96r, maar in het venster daaronder staat "Codec(s) Installed", de videocodec is XviD Final 1.0.3, maar daar zijn geen problemen mee dus dat zal niet uitmaken. Overigens staat bij een filmpje dat wel werkt bij audio codec alleen Joint Stereo. Als audioprogramma heb ik Audition 2.0, en mediaspelers iTunes en Windows Mediaplayer. Enige losse codec die ik heb geinstalleerd is de videocodec DivX. Goldwave zit ik niet echt op te wachten, want ik heb al Adobe Audition, en om dan weer een ander programma erbij te kopen... en een trial is geen optie want het gebruik is niet eenmalig. Maar als ik de Goldwave links volg op de pagina waar je link naar verwees zie ik dat iedereen er wel heel tevreden over is.
Link naar reactie
Goldwave 4.26 werkt volledig en blijft dat doen, enigste beperking is het aantal bewerkingen in 1 sessie.(150x) Met goldwave zal het je waarschijnlijk wel lukken, ik ben nog nooit een avi tegengekomen waarvan Goldwave de audio niet kan openen en converteren. [url=http://www.goldwave.com/release426.php]klik[/url] Ik weet eigenlijk niet wat de beperking van V5 is, of dat ook nog steeds "toll-ware" is,er is ook niets over te vinden op de website, zou je dus gewoon ff moeten proberen als je per see V5 wilt gebruiken. Voor dit soort functies is er trouwens geen noodzaak om V5 te gebruiken, V4 doet dat net zo goed. De oude V4 schrijft ook geen register vermeldingen, je kunt dus na installatie ook evt de map in Programfiles op pakken en op een cd branden en zo op iedere andere pc gebruiken, of DL de zip van mij die ik altijd bewaart heb: [url=http://home.hccnet.nl/r.vanwilligen/Aps/gwave426.zip]klik[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...