Ga naar inhoud

Pinnacle 10.5 (inclusief patch 10.6)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Graag wil ik via deze topic onder de aandacht brengen dat Pinnacle ook zeer goed kan functioneren. Al enige tijd gebruik ik de Pinnacle pci 500 kaart met de 10.6 software. Nog nooit heb ik problemen gehad bij installeren, video bewerken, inladen enz. Programma is voor video'leken' een zeer vriendelijk programma met veel mogelijkheden. Natuurlijk ben ik mij ervan bewust, dat anderen misschien andere ervaringen hebben, maar het kan dus ook anders! Ik ben dus een tevreden Pinnacle 10.6 gebruiker. Daar bij doe ik de videobewerking op een Dell computer, die sinds de aanschaf als een zonnetje draait. Je kunt dus wel zeggen dat ik met mijn systeem aardig wat vooroordelen wegneem. Dell en Pinnacle kunnen wel degelijk zeer stabiel en goed functioneren. 8)
Link naar reactie
Op dit forum ben je misschien de enige tevreden Studio 10.6 klant. Dit forum bestaat vooral uit discussie en het oplossen van problemen. Het is dat logisch dat de indruk bestaat dat veel besproken software (studio 10 en Windows enz..) slecht zou zijn. Dat hoeft niet. Je ziet hier meestal de probleemgevallen. Het kan ook zijn dat je bij Pinnacle werkt :D [i:2bcba6e4fe]Zonder [/i:2bcba6e4fe]reclame gebeurt er iets ergs - namelijk.... niets. ontopic verder Ik ben wel een het tunen met de pc maar ik vermoed dat Studio 10.6 niet toepasbaar is op de grote diversiteit aan hardware die er is. Als ik wat meer tijd heb (Herfstvakantie) veeg ik de pc weer eens leeg en ik ga dan een poging wagen om 10.6 draaiend te krijgen. Ik heb er tenslotte 220 euro (plus hardware) voor betaald en ik draai noodgedwongen versie 9.4 (die ook wel eens hangt na afsluiten...)
Link naar reactie
Dat is waarschijnlijk mogelijk maar de tijd zal dat moeten leren. De meeste mensen doen toch wel een jaar of wat met een pc en zodoende wemelt het nog altijd van de athlonxp pc's. Er is ook steeds minder een echte reden te verzinnen waarom je zo'n pc zou moeten vervangen behalve als je veel gamed of video bewerkt. Er zijn zodoende ook nog heel wat pc's met een VIA KTxxx chipset en dat is toch echt een brokkie minderwaardige hardware als je kijkt naar de multimedia kwaliteiten van die chipsets. Maar ook SIS heeft zo wel de nodige rommel geproduceerd. Maar eigenlijk is het idd ook niet de juiste benadering van het probleem. Als er sprake is van hardware problemen icm studio dan is dat meestal te wijten aan goedkope "budget" pc's met veel no-name onderdelen. Buiten de werkelijke bugs die in studio zitten is er een soort gevoeligheid voor hardware van slechte kwaliteit, je moet dan denken aan de combinatie goedkope voeding+noname ram+el cheapo cpu koeler+slechte kastkoeling. Dat icm wat ongecontrolleerd overklokken (alhoewel vaak niet het geval) is meestal een garantie voor problemen met studio terwijl zo'n pc meestal op andere vlakken wel ok presteerd. Het is juist bij videobewerken dat het probleem zo frustreerd omdat je het vaak over meerdere uren "werk" hebt welke in 1 zucht in de prullebak belanden omdat het project vastloopt en er niets meer mee aan te vangen is. Wat er dan in zo'n "budget" pc aan onderdelen zit mag je zelf zeggen maar het antwoord weet je denk ik al....
Link naar reactie
Bij het geschikt raken van de pc voor videobewerking was het niet ongebruikelijk dat je een kant en klaar systeem kocht voor dit doel. Hierdoor heb/had je de garantie dat de combinatie van hardware en software een werkende is/was. Bij problemen is er dan een aanspreekpunt waar je naar alle waarschijnlijkheid naar tevredenheid geholpen wordt. Nog immer aan te raden, bij serieus gebruik. (.......)
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...