Ga naar inhoud

videobanden omzetten naar dvd


anoniem

Aanbevolen berichten

Dagdag, Kan iemand mij helpen met een probleem ? Ik heb de videorecorder via de tv aangesloten op de pc (voor opnemen moet dit aan de voorzijde, voor alleen tv kijken aan de achterzijde aansluiten). Dit heb ik gedaan middels een dvd-aansluitset van medion met een scartadapter en de s-videokabel en de tulpkabel. Via Pinnacle 9 Plus kan ik dit prima inlezen met een goed geluid. Echter ik krijg de beelden niet in kleur. Heb ik een verkeerde aansluiting bij video, tv of pc ? Daarvoor heb ik geprobeerd de videorecorder rechtstreek op de pc aan te sluiten, met de scart op de video en de s-videokabel en tulpkabel ook aan de voorkant: hier kreeg ik helemaal geen beeld bij. Ook niet toen ik de pluggen aan de achterkant van de pc had aangesloten. :( Ik doe iets verkeerds, maar wat ! Ik heb al gezocht op diverse sites voor een voorbeeld voor een goede kabelaansluiting, maar kan niet echt een goed voorbeeld vinden. Bijvoorbeeld: alleen een scart naar de pc, of moet de scart op de achterkant van de pc, welke kabels moet ik aansluiten bij de scart ? etc. Wie kan mij hierin advies geven ? :roll: Alvast bedankt.
Link naar reactie
S-video heeft de kleur en helderheidsinformatie gescheiden in 2 kabels, daarom is de kwaliteit hoger. Je hebt dan ook wel een apparaat nodig welke het S-video signaal kan leveren, de meeste gewone vhs recorders kunnen dat niet. Uitzondering zijn de beter kwaliteit recorders welke ook kunnen opnemen/afspelen in het S-vhs systeem, S-vhs is een verbeteerde versie van VHS en heeft , op zich, niets te maken met Svideo alhoewel de twee meestal hand in hand gaan. Svideo aansluitingen vind je ook op HI8 en DV camcorders. Als je afspeel apparaat geen Svideo signaal kan leveren en je sluit er via de scart stekker toch een Svideo kabel op aan krijg je een zwart/wit beeld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...