Ga naar inhoud

Magix 2006 de luxe plus dvd branden... ik word gek


anoniem

Aanbevolen berichten

warning: newbie magix gebruiker!! zal waarschijnlijk heeeeel eenvoudig zijn, maar ik loop tegen het volgende aan: 1. ik ga ervan uit dat als ik vanuit magix een dvd brand deze niet alleen op tv afspeelt maar ook gewoon in de pc kan (komt omdat ik een but-dvd-speler heb die alleen maar officiele af kan spelen), ik kies dan ook vanuit magix voor dvd voor tv 2. het filmbestand wat ik wil branden is een mvd bestand. 3. als ik zeg dat ik dat wil branden als dvd bestemd voor tv dan gaat magix gewoon aan het werk 4. ik zie dat er op de dvd bestanden zijn aangemaakt: a. een bestand " content.plv" b. een map "video_ts", in deze map zitten diverse bestanden: 2x een ifo-bestand, 2x een bup-bestand en 4x een vbo-bestand maarrrrr...... wat er ook gebeurt... na het insteken van de dvd in mijn dvd speler van mijn pc...... allleen maar het weergeven van die bestanden en er wordt niet automatisch die film gestart!!!! krijg het ding ook met geen mogelijkheid aan de praat! als gezegd: ben newbie... dit zal lomp zijn.... maar ik word er gek van.... hellup!
Link naar reactie
Als je een video-dvd maakt, zoals je doet, dan kun je die in principe afspelen op elke dvd speler. Op de pc heb je daarvoor echter wel aparte software nodig: een zogeheten software dvd speler. Cyberlink's Power-DVD b.v. is een van de bekenste. Het automatisch laten afspelen van een video-dvd in zo'n software dvd speler vereist nog een extra stap, namelijk b.v. de Autoplay-functie van Windows, die ervoor zorgt dat de speler opstart bij het inleggen van de dvd.
Link naar reactie
Bij het branden van een video-dvd kan het een en ander verkeerd gaan (....), maar je moet in eerste instantie erop vertrouwen dat het gebruikte programma het juist doet, als je werkt volgens de handleiding. Probeer het eventueel eerst op een herschrijfbare dvd. Als alternatief voor het commerciële Power-DVD kun je het b.v. ook proberen met de onvolprezen 'Media Player Classic', http://sourceforge.net
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:975353915b="meijboom63"]warning: newbie magix gebruiker!! zal waarschijnlijk heeeeel eenvoudig zijn, maar ik loop tegen het volgende aan: 1. ik ga ervan uit dat als ik vanuit magix een dvd brand deze niet alleen op tv afspeelt maar ook gewoon in de pc kan (komt omdat ik een but-dvd-speler heb die alleen maar officiele af kan spelen), ik kies dan ook vanuit magix voor dvd voor tv 2. het filmbestand wat ik wil branden is een mvd bestand. 3. als ik zeg dat ik dat wil branden als dvd bestemd voor tv dan gaat magix gewoon aan het werk 4. ik zie dat er op de dvd bestanden zijn aangemaakt: a. een bestand " content.plv" b. een map "video_ts", in deze map zitten diverse bestanden: 2x een ifo-bestand, 2x een bup-bestand en 4x een vbo-bestand maarrrrr...... wat er ook gebeurt... na het insteken van de dvd in mijn dvd speler van mijn pc...... allleen maar het weergeven van die bestanden en er wordt niet automatisch die film gestart!!!! krijg het ding ook met geen mogelijkheid aan de praat! als gezegd: ben newbie... dit zal lomp zijn.... maar ik word er gek van.... hellup![/quote:975353915b] Volgens mij zal je dvd-speler ook geen audiocd meer automatisch afspelen. Bij sommige PC's , onderandere die van mij windows XP-home-edition, wordt door de installatie van de software deze mogelijkheid uitgeschakeld. Wat je daarna ook in je registry aanpast, het lukt niet meer. Ga je terug naar een herstelpunt dat je gemaakt hebt voor de installatie van de software dan blijkt het weer te werken. Dit probleem is een tijd geleden ook aan de orde geweest op het forum van Magix. Ik heb daar geen antwoord op gezien. Uiteindelijk heb ik de software weer van mijn PC gegooid. Ik gebruik nu van Magix Fotos op CD&DVD versie 4 de Luxe. Voor mijn beperkte videobewerking is dat voldoende, terwijl het reslutaat ook nog beter is dan met VIDEO de luxe 2006.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...