Ga naar inhoud

HDV video


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn HDV video opnames importeerde ik in Premiere Pro 2.0. Dit programma ondersteund HDV. Daar ga ik de film bewerken. Nu valt mij het volgende op. De extensie van het geïmporteerde materiaal is .mpeg Dat vind ik al vreemd, want is het niet mpeg2 ? Nu wil ik de bewerkte film opslaan. File - Export - Adobe Media Encoder en dan kies ik Mpeg2. Weer iets vreemds. Als de film is opgeslagen heeft deze nu de extensie .mpg Het bestand van het geïmporteerde materiaal was 9 Gb. Nu is het nog maar 2.7 Gb. Het kwaliteits verschil is ook te zien. Algemene regel is toch hoe groter het bestand des te beter de kwaliteit ? De bedoeling is om de kwaliteit precies gelijk te houden. Ik gebruikte de standaard settings van het programma. Moet ik om mijn doel te bereiken de Bitrate settings, Gop Settings en Advanced settings wijzigen ? Of moet ik het anders doen en het bewerkte materiaal middels Export Video weer eerst op tape zetten ? Dit laatste beweert de handelaar, waar ik mijn camera kocht. Het is een ingewikkeld verhaal, maar misschien is er een deskundige onder ons, die zijn/haar visie hierop kan geven.
Link naar reactie
De extensie van een filmbestand zegt niks over de soort compressie die is toegepast op desbetreffend bestand. Als iets de extensie .mpg/.mpeg heeft kan het MPEG1/2 zijn. Het is geen algemene regel dat een groter videobestand een betere kwaliteit heeft dan een kleinere. Het ligt aan de soort compressie; de kwaliteit van de encoder hoe goed de kwaliteit is. Het is wel váák zo dat een groter bestand beter de details laat zien. Om de kwaliteit te verhogen kun je idd de bitrate verhogen; de GOP zou ik niet wijzigen; want die staat meestal al op de beste instelling. Voor de rest van de instellingen moeten anderen maar reageren; ik heb hier geen Adobe tot mn beschikking; zodat ik niet de instellingen kan bekijken. Succes
Link naar reactie
Je moet in de adobe media encoder expliciet kiezen voor mpeg2 en dan de "HDV 1080i 25" preset te kiezen en alles zal goedkomen.... Je krijgt dan overigens m2t bestanden om het nog meer verwarrender te maken, maar das ook mpeg2 video zei het dat deze uit de mainconcept codec komt en die noemen transport video nu eenmaal graag m2t. m-peg 2 t-ransport De geimporteerde files hebben "mpeg" als extentie om ze niet te verwarren met normale mpeg2 files, HDV mpeg is nl transport mpeg2 video en die is wezenlijk anders dan gewone mpeg. het materiaal eerst naar tape saven is overigens geen slecht idee, tape is erg betrouwbaar en zo houd je iig altijd een kopie in geheel originele kwaliteit, op dvd of zelfs bluray(als je die zou hebben) verlies je kwaliteit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...