Ga naar inhoud

Videorecorder aansluiten op pc


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, er zullen gerust al vele topics over dit onderwerp zijn, maar ik wil deze toch speciaal openen omdat ik er niet echt uitkom. Het is de bedoeling dat ik na de videorecorder een oude betamax aansluit. Ik wil graag een beetje begeleiding bij het aansluiten van dat ding. Hieronder zijn de aparaten die ik tot mn beschikking heb. 1 Philips videorecorder met scart aansluiting en 1 antenne aansluiting en een tv aansluiting (allebei coax) 1 tv tuner kaart met een fm aansluiting, een antenne aansluiting een soort van modem aansluiting 1 tv kaart (ati 9600 pro met dvi aansluiting, vga aansluiting en een s-video (7pins) tv out aansluiting) Verder heb ik ChrisTV lite en pctv van pinnacle tot mn beschikking als software. Mijn eerste vraag is.. is dit genoeg om van een videorecorder op te nemen? Mijn 2e vraag is dan .. welke aansluitingen moet ik dan gebruiken? met wlke kabels? Tot zover mijn eerste vragen.. verdere zullen uiteraard volgen.... Met vriendelijke groet, Albert van Veen
Link naar reactie
In principe kun je elke videorecorder aansluiten op een pc, die voorzien is van een tv-kaart. Gebruik hiervoor eenvoudigweg de antenne-ingang van de tv-kaart en sluit hier met een coax-kabel de videorecorder's uitgaande antenne-bus op aan. Je kunt ook een voor de beeldkwaliteit betere verbinding toepassen, door niet gebruik te maken van de hoogfrequente verbinding via coax, maar van een laag-frequente verbinding, die op een videorecorder normaliter aangeboden wordt d.m.v. een scart-aansluiting. Hiervoor dient ook de tv-kaart een dergelijke verbindings-mogelijkheid, meestal in de vorm van een composiet-video ingang of een s-video ingang, te hebben. Bedenk dat enkel s-vhs videorecorders normaliter een s-video verbindings-mogelijkheid hebben, boven de standaard composiet-video verbindings-mogelijkheid. Om het signaal van de scart-bus op te pikken, kun je het makkelijkst een verloopblokje kopen van scart (male) naar composiet-video (tulp, female) en/of s-video (mini-din busje, female) en audio (in de vorm van tulp-busjes, female). De tv-kaart heeft mogelijk een tulp-busje (female) voor composiet-video in en dan is een tulp naar tulp (2xmale) kabeltje geschikt. Voor s-video (eventueel) gebruik je een s-video kabel (male naar male, mini-din). Het geluid sluit je meestal aan op de geluids-ingang van de pc, hier dan via een verloop-snoer van tulp (male) naar mini-jack (3,5 mm) eventueel in stereo uitvoering.
Link naar reactie
Deze topic komt op een mooi moment. Gisteravond besloten om eindelijk eens de videobanden en Super8-filmpjes te digitaliseren. Voor de videobanden is dus een tv-kaart voldoende. Maar als ik bijv. bij [url=http://www.alternate.nl/html/highlights.html?hgid=58&tgid=126&treeName=HARDWARE&Level1=TV-+%26+Videokaarten&]Alternate [/url]kijk maakt die onderscheid in tv-kaarten en videobewerking. Wat is het verschil tussen een tv-kaart en een Pinaccle-pakket?
Link naar reactie
Denk dat jje bij het videobwerkingspakket veel software krijgt en dergelijke... en bij een tv kaart alleen niet. Maar ik heb de videorecorder aangesloten en mn tv-tuner.. De videorecorder is aangelsoten op de antenne uitgang en de tv-tuner op de antenne ingang.. dit klopt toch? Verder heb ik geen pinnacle tot mn beschikking.. cd is ernstig bekrast... Ik heb dus alleen gratis software voor handen. Waaronder Christv lite.. maar ik ben er van overtuigd dat er betere software is.. wat is nu de volgende stap.. met christv heb ik alles al gescand maar krijg alleen zwart beeld... ik weet nu niet meer wat ik moet doen....
Link naar reactie
Principieel verschil tussen een tv kaart en de meeste videobewerkings kaarten: een tv kaart heeft zelden een audio-in, de audio moet ingevoerd worden via de geluids kaart. Als een tv kaart wel een audio-in heeft dan is het meestal een door-lus van buiten de kast naar binnen in de kast en moet je hem toch weer binnen in de kast aansluiten op een audiokaart. Videobewerkingskaarten hebben over het algemeen wel een echte audio-in. Omdat bij een tv kaart de audio over de geluidskaart loopt krijg je last van het klokfrequentie verschil tussen de audio en video en dit leid nagenoeg altijd tot het uit sync lopen van de audio. Bij wat kortere opnames hoef je het niet te merken( bv muziek video clips) maar vanaf een minuut of 30 en meer steekt het probleem meestal de kop op en er is nagenoeg niets aan te doen, in het meest gunstige geval kun je er weinig tot geen last van hebben maar om dat te bereiken moet je bereid zijn flink wat te proberen en testen.
Link naar reactie
Dus voor het digitaliseren van videobanden is een videobewerkingskaart de beste oplossing aangezien het geluid dan synchroon met de beelden loopt. En is er ook een merk/type dat een echte aanrader is? Ik las in de FAQ dat je voor een goed resultaat de goedkope versies beter kunt mijden, maar dat bij de duurdere modellen de prestaties niet sterk verschillen. In tegenstelling tot de prijs van de kaarten. Als ik alleen bij Pinacle al kijk, lopen de prijzen uiteen van 85 tot 189 euro.
Link naar reactie
Echt aanraden durf ik niet, Pinnacle heeft ook de goedkopere oplossingen maar bij pinnacle overheersen 2 problemen nl de software en ondersteuning. Als het werkt heb je goedkoop een mooi spulletje dat absoluut goede resultaten levert maar.... De software kent soms problemen die voor een hobbyist moeilijk zijn op te lossen en als je voor ondersteuning aanklopt bij pinnacle verzand dat meestal in nutteloze tips of onuitvoerbare adviezen. Het komt meestal aan op de pc waar de kaart in gestopt wordt en hoe deze is samengesteld en welke software er op draait. Voor pinnacle geld al sinds jaar en dag dat je er eigenlijk een aparte pc voor moet hebben of iig een dualboot windows die specifiek en alleen is voor het videobewerken. Canopus staat zoals jaap al zei goed bekend. Ik zou iig zeer sterk overwegen om een iets duurdere variant te kiezen die uitvoert naar de wereldwijde dv-avi standaart en niet te kiezen voor een usb-mpeg variant. Met dv-avi ligt de kwaliteit iig op een hoog niveau en is in nagenoeg ieder videobewerkingsprogramma te gebruiken, bij mpeg video is dat allemaal niet voor de hand liggend en kun je een teleurstelling verwachten wat betreft kwaliteit en gebruikers gemak.
Link naar reactie
Bij mij gaat het uitstekend met de PVR 150 [img:975fcbaaca]http://shop.libet.de/images/pvr150mce.jpg[/img:975fcbaaca] En video (S-Video in) en geluid (Line-in) op de kaart geintegreerd, dus altijd syncroon. Alle beeldkwaliteiten instelbaar voor capture, en te monteren met het stabiele en snelle [url]http://www.womble.com/products/DVD.html[/url] , DVD creatie zit nu ingebouwd. http://www.hauppauge.tv/ http://www.hauppage.com/pages/products/data_pvr150mce.html Zowel de PVR 150 & de PVR 150MCE doen het uitstekend onder Windows XP (gebruiken dezelfde drivers) [img:975fcbaaca]http://www.hauppage.com/images/pvr150mce_board-b.jpg[/img:975fcbaaca]
Link naar reactie
@Pceetje: dat zijn allebei usb-mpeg varianten, en niet de dv-avi variant die rwilligen aanraadt. Hoe is de kwaliteit van die PVR's? Het gaat om videobanden met beelden van 15 jaar geleden en ouder, dus de kwaliteit van de videobanden zal niet glashelder meer zijn. Om kwaliteitsverlies zoveel mogelijk te voorkomen wil ik de videobanden omzetten. Dus het gaat niet om de "nieuwste videofilms uit de winkel"-kwaliteit, maar dat de beelden van 15 jaar geleden nog goed te vertonen zijn.
Link naar reactie
Is het de bedoeling dat je DVD's maakt van je opnames, in ieder geval zal je geen kwaliteitsverlies hebben met mijn oplossing, dat heb ik ondervonden. Mocht je toch met een DV kaart werken dan moet die alsnog een anologe ingang hebben voor video & geluid, en moet je voor DVD dan nog eens alles omzetten naar MPEG, met de PVR is dat al gebeurd bij de opnamen. Een pakket als womble Mpeg Dvd kan heel goed en snel overweg met mpeg voor nabewerking. Dit is geen USB oplossing maar zoals op de foto te zien een PCI insteekkaart met onboard hardware mpeg encoder van zeer goed kwaliteit. * Televisie en Radio op de desktop in een vrij verschaalbaar venster * Live uitzendingen onderbreken, opnemen en weergeven - wanneer u wenst * Televisie uitzendingen opnemen op de hardde schijf in hoge MPEG-2 kwaliteit * VHS cassettes en TV uitzendingen opnemen en op CDrom of DVD archiveren * Eenvoudige aansluiting middels de USB aansluiting van uw PC of Laptop De WinTV-PVR-USB brengt live TV op uw PC scherm.Met de ingebouwde 125-kanaals TV-tuner kunt u televisie kijken in een vrij verschaalbaar venster op uw desktop. Maar dat is niet alles. !! WinTV-PVR-USB geeft u volledige controle over televisie kijken. Kijk wat u wenst; wanneer u wenst. Met de WinTV-PVR-USB heeft u de mogelijkheid om de weergave van het programma te pauzeren en later te hervatten. Volledige jog/shuttle controle terwijl de opname van het programma gewoon door loopt. U kunt dus uw eigen 'instant-replay' maken. Daarnaast kunt u de opgenomen programma's op CDrom en/of DVDrom opslaan. De WinTV-PVR-USB heeft een ingebouwde hardwarematige MPEG-2 Encoder. Hiermee kunt u uw VHS cassettes omzetten naar MPEG bestanden en verworden tot VideoCDs of DVDs. Met de WinTV-PVR-USB kunt u: * Televisie en video bekijken in een vrij verschaalbaar venster of full-screen. * Converteer al uw VHS cassettes naar MPEG. Met de ingebouwde MPEG encoder kunt u tijdens dit conversie proces gewoon op uw PC door blijven werken. * Schedule uw TV opnames met de WinTV-Scheduler. * Pause en instant replay van TV programma's,met 2x en 8x digitaal fast forward en rewind * Capture hoge kwaliteit still video beelden van live of opgenomen TV/video WinTV-PVR-USB komt inclusief met de WinTV-Scheduler, welke opnames en weergave kan vastleggen op een dagelijkse, wekelijkse of zelfs maand basis. U hoeft dus nooit meer uw favoriete TV programma te missen De WinTV-PVR-USB's Pauze mogelijkheid geeft u de controle over hetgeen u wilt bekijken op de desktop. U kunt de weergave pauzeren en zelfs terug spoelen terwijl de opname op de achtergrond gewoon doorgaat. Met de 2x of 8x versneld afspelen komt u dan weer in-sync met de live uitzending. U hoeft dus nooit meer iets te missen als de deurbel gaat. Eigenschappen * MPEG-2 Hardware-Encoder - Nieuwste technologie van iCompression * MPEG-2 Software-Decoder (afspelen) * 125-Kanaal-Tuner (kabel-TV) met automatische zender-zoek functie * 2-Kanaals Stereo * S-Video/Composiet ingang voor het aansluiten van analoge videobronnen zoals een camera of VHS recorder. * Opname van video in MPEG1 / MPEG-2 formaat * Beelden opslaan in BMP, TIF, JPEG of TGA formaat Systeem vereisten: * Minimaal Pentium® III 600MHz of compatible Processor * Windows 98 / Me / 2000 / XP * Free USB port * Sound card * CD-RW writer voor het branden Video CD’s * VGA card (PCI or AGP) which supports video overlay (NVidea, S3, ATI, etc. Aansluitingen * TV - Antenne ingang * FM - Radio - Antenne ingang * Composiet Video -ingang * S-Video iingang * Audio-ingang Links * Audio-ingang Rechts * USB-Aansluiting * Pwer aansluiting voor externe adapter Meegeleverd in de doos: * WinTV-PVR-USB (Plug & Play) met hardware gebasseerde High-Quality-MPEG1/2 Video-/Audio encoder, geintegreerde 125-Kanal-tuner en FM-Radio ontvanger * Externestroomadapter, 6V, 1.66A DC * USB-Verbindingskabel, 1 Meter Lang * IR afstandsbediening * Radio Antenne Installatie CD bevat: * Win TV 2000 Application * Win TV Scheduler * Installation and reference guide in PDF format
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...