Ga naar inhoud

Hulp met Quicktime exporteren vanuit Premiere Pro 7


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb in Premiere een muziekvideo gemaakt over Star Trek: Voyager, en aangezien ik eindelijk een beetje een snelle pc heb ging dat vrijwel zonder slag of stoot. Nou is de hele video klaar, en ik heb hem al naar een vrij goede WMV versie kunnen exporteren. Nou wil ik echter ook een Quicktime versie, aangezien die (naar mijn ervaring met Quicktime trailers e. d.) minder artefacten en haarscherp beeld geeft. Zo heb ik bijvoorbeeld een trailer van Shrek 2 van 2:30 die in vergelijkbare resolutie als mijn video is uitgevoerd, en die 25 MB groot is (170 KiloByte per seconde dus). De kwaliteit is haarscherp en de resolutie 640 x 352. Mijn filmpje duurt 3:54, heeft een resolutie van 576 x 432 en het bronmateriaal is haarscherp (DVD rip). Als ik dit naar 170 KiloByte per seconde zou willen comprimeren, moet ik een bestand van zo'n 40 MB krijgen. Dat is eigenlijk al te groot omdat mijn WMV versie slechts 24 MB was, maar ik wil best een wat groter bestand om mooie kwaliteit te krijgen. De Shrek 2 trailer gebruikt de Sorenson Video 3 codec. Ik heb nog speciaal de Pro versie daarvan gedownload en kan dus alle opties instellen. Toch krijg ik mijn bestand niet kleiner dan 334 KiloByte per seconde?! Of hele slechte kwaliteit natuurlijk. Ik wil dus graag hulp met de optimale instellingen om mijn video te exporteren naar Quicktime vanuit Premiere Pro 7.0, met behulp van Sorenson Video 3.1 Pro of een andere goede codec. ;) Lennart Goosens.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...