Ga naar inhoud

Niet synchroom.............


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een film gemonteerd in Studio 10.5. Wat een instabiel proggie is dat zeg en ook de laaste keer dat ik het gebruik. Maarja, de film is klaar en nu zie ik dat het beeld niet synchroom loopt met het geluid........ :cry: Weet iemand hoe je het geluid loskoppelt van het beeld zodat ik het weer op kritieke punten kan herstellen? B.V.D.
Link naar reactie
Dit probleem is al zo vaak aan de orde geweest... (edit: niet dat ik het vervelend vind om zon vraag nog eens te beantwoorden!) Het geluid kun je loskoppelen door op het slotje te klikken naast het videospoor, nu kun je de geluidsbestanden op het geluidsspoor verschuiven. Ik betwijfel echter of dit werkt want dat het is vaak zo dat het niet synchroon lopen steeds erger wordt hoe verder je in de film bent, dat kun je moeilijk oplossen door het geluid wat op te schuiven.
Link naar reactie
[quote:13d9b89d77="steven_lek"]Dit probleem is al zo vaak aan de orde geweest... Het geluid kun je loskoppelen door op het slotje te klikken naast het videospoor, nu kun je de geluidsbestanden op het geluidsspoor verschuiven. Ik betwijfel echter of dit werkt want dat het is vaak zo dat het niet synchroon lopen steeds erger wordt hoe verder je in de film bent, dat kun je moeilijk oplossen door het geluid wat op te schuiven.[/quote:13d9b89d77] Bedankt! Ik was niet van plan om de hele film op te schuiven maar alleen de stukjes die fout zijn (Waar je het met praten merkt.) te knippen en die op te schuiven.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Een paar maanden later nu maar ik wil toch even vertellen hoe het is gegaan. Dat opschuiven van het geluid werkt voor geen meter in studio... :evil: Van een vriend kreeg ik de tip om eens een andere geluidskaart te proberen. Nadat ik een oude "soundblaster live" erin had gezet en ik de film nogmaals ben gaan renderen was het geluid en film synchroom!!! :D ik had daarvoor trouwens een upgrade van 10.5 naar 10.6 gedaan maar dat raad ik iedereen af, mijn pc (3400 Sempron met 1024 geheugen) werd onzetend traag.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:892381c861="j.simmer"]Een paar maanden later nu maar ik wil toch even vertellen hoe het is gegaan. Van een vriend kreeg ik de tip om eens een andere geluidskaart te proberen. Nadat ik een oude "soundblaster live" erin had gezet en ik de film nogmaals ben gaan renderen was het geluid en film synchroom!!! :D ik had daarvoor trouwens een upgrade van 10.5 naar 10.6 gedaan maar dat raad ik iedereen af, mijn pc (3400 Sempron met 1024 geheugen) werd onzetend traag.[/quote:892381c861] Heb hier hetzelfde probleem :( Heb in deze PC een "on board" soundcard. Heb nog wel een oude "soundblaster live", maar dat is geen "PCI card" en die kan ik hier in deze PC dus niet testen. Wat voor een "soundcard" gebruikte jij eerst? Als dat ook een "on-board" type was, dan wordt het mij een stuk duidelijker. Ben ook van Studio 10.5 naar 10.6 over gegaan, maar heb nog geen negatie veranderingen gezien :o
Link naar reactie
[quote:a9e228acbf="j.simmer"]Klopt, ik heb ook een ingebakken geluidskaart, een "Realtek". Misschien kan je nieuwe drivers voor je geluidskaart halen! Het schijnt dat AMD meer last heeft dan Intel met de upgrade naar 10.6.[/quote:a9e228acbf] Zou het aan kunnen liggen. Een "insteek" soundcard heeft zijn eigen (betere?) DSP en memory. Zo hoef je ook niet Studio10 met een onbourd (shared memory) videocard te laten werken. Ik heb hier een "SoundMAX Digital Audio" op mijn ASUS moederbord draaien. Heb nog niet gekeken naar "nieuwe" drivers. Dat moederbordje is nog geen jaar oud, dus vrij recent Zal me toch eens gaan orienteren naar een geschikte SoundBlaster. Mijn CPU is een Pentium4 en die draait met 2.4 GHz "Vreemd" is dat als ik een DVD schijf van mijn Sony camera imprteer en ik draai het gesavede bestand af in Media Player (of ietsv anders), dan hapert het geluid ook al. Maar importeer ik hetzelfde schijfje in Norton7 Premium, dan is het geluid goed. Voorlopig importeer ik het dan maar in Nero en importeer ik dat opgeslagen video weer in Studio. Bewerkte videofiles laat ik niet door Studio branden. Ik save die files als een bestand en ga het later met Nero op DVD branden. Bevalt me beter ;-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...