Ga naar inhoud

Video recorder aansluiten op PC


Aanbevolen berichten

Ik heb de FAQ video bewerking gelezen maar heb nog de volgende vragen. 1e) gaat het geluid mee met de Svideo connector kabel of moet daarnaast toch nog een audio aansluiting op de geluidskaart? 2e) Wat is het verschil tussen de scart adaptor (Wel beeld) en de scart adapter (Geen beeld)? Ik heb een scart adapter met kabels eraan (2xchinch 1xSvideo) Maar ik krijg geen beeld. Is dit de verkeerde?? Ik heb een tvkaart "Pinnacle Studio pctv " met Bt878 Media stream controller. Ik heb intervideo Windvd Creator2
Link naar reactie
Een verloop-blokje van scart naar mini-din voor beeld (s-video) en cinch/tulp (audio) zonder omschakel-mogelijkheid (input/output) is meestal bedoeld om een signaal naar de scart-bus (input) te brengen. Maar jij hebt de output van de scart-bus nodig, dus mogelijk een ander verloop-blokje. (Voor een output-type ben je, denk ik, aangewezen op een type met input/output omschakel-mogelijkheid.)
Link naar reactie
1) S-Video bevat idd alleen maar geluid 2) Dan heb je de verkeerde scart-adapter; het beste is er om eentje te hebben met een schakelknopje (in/out). Dan kun je dus kiezen of het input of output is. Als je een scart-adapter hebt waarbij je geen beeld hebt heb je een output adapter; die dus geen input doorlaat en visa-versa. De twee cinch kabels zijn voor de audio links en rechts. [edit] Jaap is me net voor :evil: :P
Link naar reactie
[quote:d1df4233b3="Johnny321"]1) S-Video bevat idd alleen maar geluid 2) Dan heb je de verkeerde scart-adapter; het beste is er om eentje te hebben met een schakelknopje (in/out). Dan kun je dus kiezen of het input of output is. Als je een scart-adapter hebt waarbij je geen beeld hebt heb je een output adapter; die dus geen input doorlaat en visa-versa. De twee cinch kabels zijn voor de audio links en rechts. [edit] Jaap is me net voor :evil: :P[/quote:d1df4233b3] S video heeft alleen geluid? :)
Link naar reactie
[quote:575460166b="steven_lek"][quote:575460166b="Johnny321"]1) S-Video bevat idd alleen maar geluid 2) Dan heb je de verkeerde scart-adapter; het beste is er om eentje te hebben met een schakelknopje (in/out). Dan kun je dus kiezen of het input of output is. Als je een scart-adapter hebt waarbij je geen beeld hebt heb je een output adapter; die dus geen input doorlaat en visa-versa. De twee cinch kabels zijn voor de audio links en rechts. [edit] Jaap is me net voor :evil: :P[/quote:575460166b] S video heeft alleen geluid? :)[/quote:575460166b] Klopt. S-video is een signaal-type voor beeld (video).
Link naar reactie
Een kleine aanvulling: scart blokjes met een in/out schakelaar zijn wel erg handig maar meestal funest voor de beeldkwaliteit. Ik heb er hier 2 liggen van het merk "loos" met cinch en svideo+audio aansluiting en beide geven een gruwelijk moire patroon in de video. Ik vermoed dat het goedkope mini schakelaartje de oorzaak is, als in zo'n schakelaartje de polen te dicht bij elkaar liggen dan kan het signaal "overslaan" en interferentie veroorzaken. In ieder geval 1 reden om zo'n ding van een knap merk te kopen.
Link naar reactie
[quote:4b19a91431="rwilligen"]Een kleine aanvulling: scart blokjes met een in/out schakelaar zijn wel erg handig maar meestal funest voor de beeldkwaliteit. Ik heb er hier 2 liggen van het merk "loos" met cinch en svideo+audio aansluiting en beide geven een gruwelijk moire patroon in de video. Ik vermoed dat het goedkope mini schakelaartje de oorzaak is, als in zo'n schakelaartje de polen te dicht bij elkaar liggen dan kan het signaal "overslaan" en interferentie veroorzaken. In ieder geval 1 reden om zo'n ding van een knap merk te kopen.[/quote:4b19a91431] Die scart-bus is reden om eraf te blijven, nu maar hopen dat de digitale versie wel functioneert, 't lijkt er vooralsnog op dat het niet probleemloos is. Duur wel, dat hdmi, net als een fatsoenlijke scart-kabel in het begin, reeds lang in de ramsj, blijkt toch maar een 'gewoon' kabeltje te zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...