Ga naar inhoud

Clips van DVD's met ondertitels


Aanbevolen berichten

Bij presentaties gebruik ik vaak korte clips uit films. Als die films op VHS band staan is dat simpel, want digitaliseren staan de ondertitels er gewoon in. Maar, als ik dat met een DVD wil doen, loop ik tegen het pount aan dat ik de video en geluidclip wel simpel can editen, maar hoe krijg ik de ondertiteling erbij? Is er ergens een beschrijving of programma? Kan iemand mij helpen? Ik heb o.a. Premiere 6.01, TMPGenc en Shrink To 5. bedankt
Link naar reactie
Dat kan vrij eenvoudig met FlaskMpeg, een wat ouder freeware programma uit de dvd-rip-kopie scene. Je ript een dvd naar hd, opent in flask,kiest de juiste sub en stelt het programma verder in voor export naar avi. Enigste nadeel; soms heeft flask moeite met het exporteren van alleen een bepaald deel van de film, de ondertitels mislukken dan, worden niet bijgevoegd in beeld. Of dat ook met jouw dvd's gebeurt is alleen te zien door te proberen, als dat het geval is kun je kiezen voor de optie de hele film te exporteren en daarna mbv Virtualdub in "direct stream copy" mode het deel eruit te knippen wat je wilt hebben. Met google vind je genoeg links en ook tutorials over het gebruik van flask. Er zijn meerdere versies in omloop, de meest recente geven doorgaans de minste problemen maar als het niet lukt zou je ook een oudere kunnen proberen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...